دیدبان

رویای احیای حزب اعتماد ملی توسط قائم مقام!

رویای احیای حزب اعتماد ملی توسط قائم مقام!

دیدبان: به نظر می رسد منتجب نیا به عنوان قائم مقام در نبود دبیر کل حزب سودای ریاست در سر دارد. اما چند مشکل بر سر راهش وجود دارد؛ اول آنکه بسیاری از نیروهای حزب دیگر علاقه چندانی به فعالیت سیاسی در قالب اعتماد ملی ندارند. و دوم آنکه حزب داری مخارج بسیاری است اعم از هزینه های سخت افزاری چون برگزاری همایش و بعد نرم افزاری آن یعنی جلسات و نداشتن نیروهای فکری و سیاسی.

به گزارش افکارخبر، بنابراین منتجب نیا در قالب کوچکتری شروع به فعالیت کرده و سعی دارد فعلا نیروهای باقی مانده یا جدیدی را در شهر تهران سازماندهی کند و نام آن را حزب اعتمادملی تهران گذاشته است.

فعالیت های اعتمادملی در تهران تا این لحظه حواشی جالبی داشته است. از مخالفت و بی اعتنایی خانواده کروبی به این حرکت منتجب نیا گرفته تا گاف های تشکیلاتی و دور زدن هیات مرکزی.

در آخرین نمونه از این دست اقدامات می توان به این مورد اشاره کرد که قائم مقام ، منتجب نیا در حزب اعتماد ملی تهران، با عنوان عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با ایسنا مصاحبه کرد در صورتی که اگر نگاهی به اعضای شورای مرکزی این حزب بیندازیم نام وی جزو شورای مرکزی نیست. به عبارت دیگر منتجب نیا در تلاش است تا اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تهران را به مرور به عنوان اعضای شورای مرکزی کل حزب معرفی کند.

بی علاقگی اعضای شورای مرکزی فعلی به فعالیت از یک سو و وضعیت بلاتکلیفی فعالیت یا عدم فعالیت این حزب از سوی دیگر رمقی برای کار سیاسی نگذاشته است اما منتجب نیا که فرصت بوجود آمده برای شرکت در انتخابات را، فرصتی بی بدیل می داند در تلاش است تا به هر وسیله ای بخشی از حزب را فعال کند.

عدم فعالیت اعضای شورای مرکزی و بلاتکلیفی فعالیت آن سبب شده است تا دیگر اعضای این حزب به اساسنامه اش پایبند نباشند و به صورت خودخوانده خود را جزو شورای مرکزی بدانند.اما چشم انداز این حزب و امید برای بقایش را تنها انتخابات مجلس می توان زنده نگاه دارد.

به نظر می رسد منتجب نیا برنامه بلند مدتی برای اداره حزب ندارد و تنها برای سهم خواهی از اصلاح طلبان در انتخابات مجلس است که سبب شده او اعتماد ملی تهران را راه اندازی کند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران