دیدبان

سلفی جنجالی اردوغان+تصاویر

سلفی جنجالی اردوغان+تصاویر

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، العربیه اعلام کرد:  پلیس ترکیه روز دوشنبه به دفتر مجله «نقطه» در استانبول حمله‌ کرد. این اقدام در پی انتشار تصویری از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در مراسم تشییع پیکر یک سرباز انجام شد. این تصویر، اردوغان را با لبخندی بر لب مشغول گرفتن سلفی با تابوت سرباز ترک نشان می‌دهد.

 
سلفی جنجالی اردوغان+ تصاویر
 
سردبیر ارشد این مجله در حساب توییتر خود نوشت: صبح دوشنبه پلیس ضد تروریسم به دفتر مجله حمله کرد و پس از جستجوی اقلام و اسناد موجود، تعدادی از آن‌ها را مصادره کرد. او همچنین اعلام کرد نسخه‌های موجود از این شماره نیز مصادره شد.
 
روزنامه حریت ترکیه نسخه‌ای از دستور دادگاه برای جستجوی دفاتر این مجله و مسدود کردن حساب توییتر آن را به اتهام توهین به رئیس‌جمهور و اشاعه تبلیغات تروریستی منتشر کرد.
 
به گفته مسئولان مجله نقطه، طراحی این تصویر از سلفی تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس، الهام گرفته شده است. صحنه انفجار یک بمب در جریان جنگ عراق، تصویر زمینه عکس بلر بود. 
 
سلفی جنجالی اردوغان+ تصاویر
 
بسیاری معتقدند اردوغان با سوء‌استفاده از مرگ سربازان ترک قصد دارد از خود چهره‌ای میهن‌پرستانه را به تصویر بکشد تا در انتخابات پارلمانی اول نوامبر (10 آبان) پیروز شود. دولت اردوغان این اتهامات را به شدت رد می‌کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن