دیدبان

طیب‌نیا: نوسانات دلار نگران‌کننده نیست

طیب‌نیا: نوسانات دلار نگران‌کننده نیست

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، علی طیب‌نیا در حاشیه نخستین همایش سنگ آهن و فولاد در ایران در جمع خبرنگاران در ارتباط با چرایی افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و تشدید نوسانات ارزی، اظهار داشت: نوسانات این روزهای قیمت دلار در بازار آزاد طبیعی است و نگران کننده نیست.


وی با بیان اینکه در دو سال اخیر نوسانات قیمت ارز در بازار محدود بوده است، تصریح کرد: البته نوسانات قیمت ارز در هر اقتصادی در حد محدود وجود دارد و امری طبیعی است.


وزیر امور اقتصادی و دارایی البته این را هم گفت که علت نوسانات اخیر بازار ارز را از رئیس کل بانک مرکزی بپرسید زیرا هر کسی باید در حوزه تخصصی خود صحبت کند.


از روزهای گذشته بازار ارز که پیش از این در آرامش کامل بود و از نوسان شدید در آن خبری نبود بار دیگر قیمت‌هایی را به خود دید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر می‌کردند.


دلار که پیش از این در محدوده ۳۳۰۰ تومان در نوسان بود از روزهای قبل در مدار ۳۴۰۰ تومان درجا می‌زد و در نهایت روز گذشته قیمت ۳۵۰۰ تومان را به خود دید.


برخی از فعالان بازار ارز تصمیم اخیر بانک مرکزی برای ساماندهی فعالیت صرافی‌ها و پایان اولتیماتوم این بانک به صراف‌های غیرمجاز را بی‌ارتباط با تشدید نوسانات اخیر نرخ ارز نمی‌دانند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن