دیدبان

ارائه تسهیلات به زوج‌های با مهریه پایین

ارائه تسهیلات به زوج‌های با مهریه پایین
به گزارش دیدبان به نقل از میزان، حمید عسگری سوادجانی با اشاره به اجرای طرح پیوند آسمانی در سراسر کشور عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای رسالت خود مبنی بر نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح نیات واقفان خیراندیش، در نخستین گام اقدام به جمع آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با مسئله ازدواج کرده است.

وی هدف از اجرای این طرح را اتخاذ شیوه یکسان در اجرای نیات مرتبط با ازدواج عنوان کرد و افزود: این طرح باعث ایجاد رویه ای واحد در عمل به نیات مرتبط با ازدواج شده و از اعمال سلیقه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: اجرای این طرح علاوه بر هدایت امینانه نیات، گزارش گیری و اطلاع رسانی دقیق از اجرای آن را از جامعیت و شفافیت لازمی برخوردار خواهد کرد.

مدیرکل موسسات خیریه و امور اجتماعی افزود: این طرح برای سومین سال پیاپی در سالروز ازدواج فرخنده امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

عسگری تصریح کرد: مراسم باشکوه جشن ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با عنوان پیوند آسمانی در بقاع شاخص متبرکه با حضور مردم، خیرین، مسئولین و واقفان برگزار خواهد شد.

وی گفت: پس از این مراسم جهیزیه‌هایی که تهیه شده است به صورت یک کاروان نمادین در سطح شهر به نمایش گذاشته می‌شود و به خانواده‌هایی که شرایط لازم را برای برخورداری از این تسهیلات دارند با حفظ کرامت و عزت خانواده‌ها تحویل خواهد شد.

عسگری با بیان اینکه در این طرح به تمام جوانانی که شرایط اخذ تسهیلات طرح مذکور را دارند، کمک های نقدی و غیر نقدی پرداخت می شود، گفت: ادارات اوقاف موظفند ضمن شناسایی واجدان شرایط دریافت جهیزیه و تسهیلات ازدواج ، اقدام به تهیه کالاهای اساسی از قبیل فرش، یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، گاز و پتو کنند.

وی همچنین یادآور شد: در کنار کمک‌های نقدی و غیرنقدی، به تمام خانواده‌های جامعه هدف، بسته فرهنگی شامل قرآن مجید، مفاتیح الجنان، مفاتیح الحیات و کتاب آموزش زناشویی اهدا خواهد شد.

مدیرکل موسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح ترویج سنت ازدواج آسان است، گفت: یکی از شرایط استفاده از تسهیلات ازدواج ، پایین بودن مهریه است و تنها کسانی که مهریه آنان پایین تر از ۱۱۰ سکه است می توانند از آن استفاده کنند.

عسگری گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی اجرای این طرح، ترویج فرهنگ وقف برای ازدواج جوانان است که این امر با استفاده از سخنرانان متبحر و همچنین توزیع بروشورهای مرتبط پیش‌بینی شده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران