دیدبان

ورود ۲۵ هزار خودرو با مجوز جهانگیری

ورود ۲۵ هزار خودرو با مجوز جهانگیری

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، سرهنگ احمد رستمی دیشب در برنامه زنده تلویزیونی پایش درباره تردد خودروهای پلاک موقت در استان خوزستان گفت: تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان خوزستان غیرقانونی است و افزایش شعاع تردد خودروهای مناطق آزاد از اختیارات هیات وزیران و با تأیید فرمانده معظم کل قواست و استاندار خوزستان صلاحیت افزایش شعاع تردد این خودروها را ندارد.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا افزود: براساس قوانین و مقررات جاری کشور، خودروهایی که وارد مناطق آزاد می‌شوند، براساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب سال ۱۳۷۳ باید شماره گذاری شوند و پلاک ویژه مربوط به هر منطقه همراه با لوگوی هر منطقه به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: بنابراین در بحث تردد خودروهای مربوط به مناطق آزاد تردد قانونی در محدوده جغرافیایی هر منطقه مشکلی ندارد، هر مقام مسئولی که اجازه تردد خودروهای پلاک اروند را به کل استان خوزستان داده باشد، کاری غیرقانونی انجام داده است.

رستمی ادامه داد: ما با مراجع مربوطه در استان و منطقه آزاد اروند مکاتبه و اعلام کردیم که تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر خوزستان برخلاف قوانین است. این موضوع از اختیارات هیات وزیران و با تأیید فرمانده معظم کل قواست و در ماده قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب سال ۷۲ دقیقاً این موضوع قید شده است.

معاون پلیس راهور با تاکید بر توقیف این خودروها و برگرداندن به محدوده منطقه آزاد گفت: ما به پلیس راه استان خوزستان اعلام کردیم که این بخشنامه استاندار خلاف قانون است و هر خودرویی که خارج از محدوده مصوب باشد، به عنوان پلاک غیرمجاز تلقی می‌گردد و بنا بر قوانین باید با آن خودرو برخورد کنند. پلیس راه استان خوزستان مسئول اعمال قانون در این زمینه است و ما به همکارانمان اعلام کردیم که تردد در سراسر استان خوزستان غیرقانونی است و باید این خودروها توقیف شوند.

این در حالی است که استاندار خوزستان چند روز قبل اعلام کرده بود که این خودروها با مجوز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وارد استان شده است.

وی در این باره گفته است: ۲۵ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو خارجی از طریق منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در یک سال اخیر ترخیص و وارد شده است، این خودروها با مجوز معاون اول رئیس از شهریور ۹۳ تاکنون وارد استان شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن