دیدبان

عذرخواهی‌مسیحیان به‌خاطر جنایتی‌تاریخی

عذرخواهی‌مسیحیان به‌خاطر جنایتی‌تاریخی

به گزارش دیدبان به نقل از العالم، شماری از اعضای یک عشیرۀ مسیحی شهر الکرک در جنوب اردن، در واکنشی انفعالی در بیانیه ای اعلام کردند که به هیچ یک از افراد طایفه خود در هیچ زمانی اجازه توهین به "صحابه" پیامبر اکرم (ص) را نخواهند داد.

روزنامه رأی الیوم نوشت: در بیانیه مسیحیان شهر الکرک که از قبیله الحجازین هستند، تأکید شده که مسیحیان اردن به اسلام و "بزرگان" این دین احترام می گذارند.

ماجرا از آنجا شروع شد که دکتر رائد حجازین نماینده مسیحی پارلمان اردن، در صفحه شخصی خود در فیسبوک، تجاوز به عنف "خالد بن ولید" به همسر مالک بن نویره رئیس قبیله بنی یربوع؛ پس از کشتن خود وی را نقطه سیاهی در کارنامه خالد دانسته بود.

حجازین در صفحه شخصی خود نوشته است: خالد بن ولید سر یکی از صحابه به نام مالک بن نویره را برید و در شب همان روز به همسر وی تجاوز کرد و منتظر پایان یافتن زمان عِدّه اش نشد.

اما این انتقاد به جای نماینده مسیحی اردنی، اعتراض بسیاری از اردنی ها را که خالد بن ولید را از "صحابه" پیامبر اکرم (ص) می پندارند، بر انگیخت و این عشیره مسیحی را به عذرخواهی واداشت.

گفتنی است، اقدام خالد بن ولید که پیروان برخی از مذاهب اسلامی وی را "سیف الله"(!) می نامند، در زمان خلیفه اول اتفاق افتاد و این جنایت در حالی از سوی برخی از اهل سنت توجیه می شود که مسلمانان از شنیدن آن خبر بسیار متأثر شدند و انتشار چنان خبری در مدینه، بلوایى بپا کرد. امیر مؤمنان علی بن ابی‌طالب (ع)؛ و حتی افرادی چون طلحه و عمر بن خطاب به سراغ ابوبکر رفتند و خواهان مجازات خالد شدند. عمر بن خطّاب به خالد گفت: "تو آدم زناکارى هستى و من خودم تو را سنگسار خواهم کرد"؛ هرچند عمر پس از آن که خلیفه شد، به جای سنگسار کردن، خالد را به ولایت شام گماشت!

یادآور می شود، معرفی الگوهای نامناسب از "بزرگان" مسلمانان در صدر اسلام که از سوی برخی مذاهب اسلامی صورت می گیرد، پیروان دیگر ادیان را که در جستجوی حقیقت بر آمده اند، به تردید و اشتباه می افکند و چه بسا آنان چنین بپندارند که نکند همین افراد منحرف و جنایتکار، از فرماندهان و بزرگان صدر اسلام به شمار آیند؛ در حالی که آیین اسلام از این افراد و اقدامات آنان بیزار است، اما رسیدن صدای اسلام ناب به گوش جویندگان حقیقت، در این غوغای تبلیغات مذاهب ساختگی منتسب به اسلام همچون وهابیت، دشوار به نظر می رسد؛ چندان که وهابیان حتی تاب تحمل فیلمی را که برای معرفی چهره حقیقی اسلام و پیامبر رحمت (ص) ساخته شده را ندارند، زیرا نگرانند که مبادا اختلاف فاحش میان سیره نورانی پیامبر (ص) با رفتار منحرفانی همچون خلفای بنی عباس و بنی امیه، تشت رسوایی مدعیان جانشینی پیامبر (ص) را بار دیگر بر زمین اندازد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن