دیدبان

پکن میزبان یک انیمیشن ایرانی شد

پکن میزبان یک انیمیشن ایرانی شد

به گزارش دیدبان ، بهرام عظیمی در گفت‌و گو با فارس، درباره حضور فیلم انیمیشن «تهران ۱۵۰۰ » در یکی از جشنواره‌های کشور چین گفت: جشنواره‌ای در شهر پکن چین به نام «راه ابریشم» برگزار می‌شود که دومین دوره خود را سپری می‌کند.

وی در ادامه افزود: انیمیشن«تهران ۱۵۰۰ـ» در طی این مدت در جشنواره‌های خارجی حضور پیدا نکرده است و تنها دلیلش این است که به نظر مان موضوع این فیلم بسیار ملی است و خیلی در بعد بین‌الملل نگاه ویژه‌ای ندارد.

او همچنین گفت: تنها دلیل حضور این فیلم در جشنواره «راه ابریشم» اصرار برگزار کنندگان آن بود و ما هم فیلم با زیرنویس انگلیسی در جشنواره شرکت دادیم و طبق آخرین اخبار این فیلم توانسته به بخش مسابقه راه پیدا کند.

عظیمی گفت: پیش از این قرار بود بنده به همراه تهیه کننده فیلم محمد ابوالحسنی در ۳۱ شهریور ماه که افتتاحیه جشنواره است در شهر پکن چین حضور پیدا کنیم اما متاسفانه تنها تهیه کننده در این جشنواره حضور پیدا خواهد کرد و من به دلیل یک ورک‌شاپ انیمیشن که در یونان دارم نمی‌توانم در چین حضور پیدا کنم و در همانجا اخبار را پیگیری خواهم کرد.

در این انیمیشن از چهره ها و صداهای بازیگرانی که هر کدام ستاره‌ای هستند و می توانند فروش فیلمی را به تنهایی در پرده سینماها تا حدودی تضمین کنند استفاده شده است. بازیگرانی چون مهران مدیری، هدیه تهرانی، محمد رضا شریفی نیا، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور و... در «تهران ۱۵۰۰» حضور داشتند.

گفتنی است داستان این فیلم انیمیشن درباره گذشته و حال پیرمردی ۱۶۰ ساله به نام اکبرآقا (با بازی مهران مدیری) است و زمان داستان ۱۵ روز قبل از تحویل سال ۱۵۰۰ هجری شمسی است. در سال ۱۵۰۰ ربات ها در کنار مردم زندگی می‌کنند و آدم‌های ثروتمند می‌توانند با امکانات پیشرفته پزشکی تا ۱۶۰ سال زندگی کنند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟