دیدبان

پاسخ جهانگیری به انتقاد جهانگیری!

پاسخ جهانگیری به انتقاد جهانگیری!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: برای مدیریت این شرایط، نیازمند تدابیر اقتصادی مناسب هستیم.

*اشاره و انتقاد جهانگیری در زمینه ایجاد انتظارات کاذب در جامعه به دلیل القای تصورات ناصحیح از دوران احتمالی پساتحریم در حالی است که وی در همین سخنرانی و ثانیه‌هایی قبل از طرح انتقاد مذکور گفته است:

«هم اکنون مردم از دولت مطالباتی نظیر اشتغال و رفاه دارند و دولت نیز اهتمام دارد با استفاده از فرصت مطلوبی که به واسطه‌ توافق هسته‌ای ایجاد شده، با اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ رشد اقتصادی مثبت و آرامش حاکم بر اقتصاد کشور در جهت رفع مشکلات کشور گام بردارد»!

طبیعیست که وقتی یک مقام ارشد دولتی با حواله دادن افکار عمومی به دوران احتمالی پساتحریم و اینکه اشتغال و رفاهی بیش از این به سبب توافق ویَنی دولت ایجاد می‌شود! بصورت ناخواسته اقدام به ترسیم انتظارات کاذب می‌کند؛ دیگر نباید با فانوس به دنبال مقصر ایجاد انتظارات کاذب گشت.

و ایضاً وقتی یک مقام ارشد دولتی دیگر حتی تا آب خوردن مردم را نیز به تحریم‌ها گره می‌زند و یا هنگامیکه دولت محترم در مقابل سخنان سعید لیلاز که به تازگی اینطور اظهار کرد که «به مردم اعلام می‌کنم رونق اقتصادی در کشور ایجاد شده، در مسیر سیاسی نیز در تعامل مناسب با دنیا هستیم و در مسیر هسته‌ای دستاورد مثبت و سازنده‌ای به دست آورده‌ایم» هیچ موضعی نمی‌گیرد، بدیهیست که در نقاطی از افکار عمومی انتظار کاذب ایجاد می‌شود.

آقای جهانگیری همچنین یقیناً به یاد دارد که در صبح روز امضای توافق موقت دولت با کشورهای ۱+۵ در ژنو، یک نماینده اصلاح‌طلب از پشت تریبون مجلس اینطور به افکار عمومی گفت که با این توافق سطح معیشت مردم افزایش می‌یابد!

و یا حتماً خوانده است این صحبت‌های علی شکوری راد، فعال اصلاح‌طلب را که سال گذشته به یک روزنامه گفته بود: مردم به‌خوبی به این مساله آگاهند که تلاش‌های دولت برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای به بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی کشور منجر خواهد شد... به همین دلیل پرونده هسته‌ای را دنبال می‌کنند و منتظر توافق نهایی هستند.

شاید بهتر باشد دولت محترم برای یافتن مقصر ایجاد انتظارات کاذب و غلط در میان لایه‌هایی از افکار عمومی به دور و بر خود نگاه دقیق‌تری بیاندازد...

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن