دیدبان

تلاش اصلاح طلبان برای حذف این پنج نفر از خبرگان

تلاش اصلاح طلبان برای حذف این پنج نفر از خبرگان

دیدبان: بار دیگر در اسفندماه 1394 فضای کشور انتخاباتی خواهد شد؛ با وجود اینکه بیشتر تمرکز محافل سیاسی به انتخابات مجلس شورای اسلامی است اما رقابت در مجلس خبرگان رهبری به بالاترین حد خود در ادوار این مجلس رسیده است. 

براساس پیگیری های خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، در سیاست‌گذاری‌های محفل درونی جریان اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفند 94 در سه سطح تصیم گیری به اجماع جمعی رسیده است.

1. محوریت تصمیم‌گیری چینش لیست مورد حمایت برعهده مثلث «سیدحسن خمینی، حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی» باشد؛ با این فرمول که سیدحسن خمینی با عنوان فردی جوان و نوگرا در حوزه علمیه شرایط را برای حضور نسل جدید حامیان این طیف در حوزه فراهم سازد؛ حسن روحانی شرایط را برای حضور روحانی های برجسته حامی گفتمان اعتدال در کشور را فراهم نماید؛ استعفا افراد مانند حجت الاسلام شوشتری از نهادهای نظارتی دولت در همین راستا توصیف می شود و هاشمی رفسنجانی اصلاح طلبان تندرو را برای کاستن از اهداف خود در مجلس خبرگان متقاعد سازد و طیف میانه روی این جریان در حوزه های علمیه (مانند مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم) را برای حضور در عرصه ترغیب نماید.

2. از سوی دیگر این جریان سیاسی در تلاش است که سه ضلعی محوریت خود در رقابت سیاسی اسفند ماه در مقابل مسئولین ارشد جامعتین و آیت الله مصباح یزدی رای بیشتری را کسب نمایند تا در همین راستا مقبولیت عمومی را بستری برای ریاست مجدد هاشمی رفسنجانی بر مجلس خبرگان قرار بدهند.

3. در کنار این اقدامات، اتاق مدیریت اصلاح‌طلبان در مجلس خبرگان در تلاش برای اتخاذ رویکرد سلبی در میان نامزدهای پیش‌روی خود نیز می‌باشد؛ آنان خواهان شکست آیت الله جنتی و آیت الله یزدی از حوزه انتخابیه تهران، آیت الله علم الهدی از حوزه انتخابیه خراسان رضوی و آیت الله سید احمد خاتمی از حوزه انتخابیه کرمان می‌باشند.

منبع: پارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن