دیدبان

تیر خلاص به دانشجوی دکترا یک شب پیش از دفاع رساله‌اش!

تیر خلاص به دانشجوی دکترا یک شب پیش از دفاع رساله‌اش!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، دانشگاه شاهرود در اقدامی عجیب یک روز قبل از جلسه دفاع از پیشنهاد رساله دکترا در ترمی که دانشجو قانونا ثبت‌نام کرده و شاغل به تحصیل بوده، ممانعت کرد و چندی بعد معاونت آموزشی دانشگاه نیز از انتخاب واحد این دانشجو در بهمن ۹۳ جلوگیری و در اقدامی عجیب با صدور نامه انصراف از تحصیل تیرخلاص را به پرونده آموزشی وی شلیک کرد.

جالب‌تر اینکه نامه انصراف از تحصیل نه به خود دانشجو بلکه برای خانواده وی ارسال شد.

براساس بخشنامه جدید وزارت علوم، مشکل این دانشجو باید حل می‌شد که با توجه به فرارسیدن زمان انتخاب واحد بر اساس پیگیری‌های انجام شده، هنوز هیچ نامه‌ای مبنی بر حل مشکل وی یا سایر دانشجویان به دانشگاه نرسیده است.

متاسفانه به دلیل اقدامات دانشگاه شاهرود و وزارت علوم این دانشجو سه ماه است زیر نظر متخصص مغز و اعصاب داروی اعصاب مصرف می‌کند.

 




این اتفاق در حالی است که روز گذشته مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با فارس، پیرامون گلایه دانشجویان بورسیه مبنی بر توقف ادامه تحصیل آن‌ها در برخی دانشگاه‌ها گفت: این افراد طبق روند قانونی می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: تمام بورسیه‌ها مطابق آنچه بر اساس قانون اعلام شده است، می‌توانند ادامه تحصیل بدهند و فقط همان ۳۶ نفر که تخلفشان مشخص شد از ادامه تحصیل منع شدند.

صدیقی اظهار داشت: روند قانونی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و مشکلی برای ادامه تحصیل این افراد بر اساس اعلام قانون وجود ندارد.

شایان ذکر است، چندی پیش برخی از دانشجویان بورسیه اعلام کردند که دانشگاه‌ها از ثبت‌نام و ادامه تحصیل این افراد سرباز می‌زنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران