دیدبان

صدور تکذیبیه، راه جدید حمایت از احمدی نژاد!

صدور تکذیبیه، راه جدید حمایت از احمدی نژاد!

به گزارش دیدبان به نقل از مشرق، بیش از دو سال از کنار رفتن احمدی‌نژاد از ریاست جمهوری می‌گذرد. در این مدت خبرهای زیادی از وی در رسانه‌ها منتشر نشده است و اندک خبرهای منتشره نیز، در بسیاری موارد از سوی دفتر وی تکذیب شده است. آخرین خبر تکذیبی مربوط به مصاحبه سردار احمدی مقدم است که مسائل زیادی درباره فتنه ۸۸ و فعالیت احمدی‌نژاد در آن زمان، از سوی رییس سابق نیروی انتظامی مطرح شده است. در این مطلب، ابتدا نکاتی درباره تکذیبیه‌های دفتر احمدی‌نژاد مطرح و سپس جدول تمامی این تکذیبیه‌ها را ارائه خواهیم کرد.

۱- نوع جدیدی از تکذیب

در برخی تکذیبیه‌های دفتر رییس‌جمهور سابق نکته جالبی به چشم می‌خورد و آن‌هم تکذیب یک مصاحبه یا خبر به صورت کلی و بدون اشاره به جزئیات آن است. این بحث درباره آخرین تکذیبیه دفتر احمدی‌نژاد مصداق دارد. در آخرین تکذیبیه که مربوط به مصاحبه سردار احمدی مقدم است، به صورت کلی گفته شده است: «ازآنجاکه برخی از رسانه‌ها به نقل از آقای اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی، مطالب بی‌اساسی را در موضوع انتخابات سال ۱۳۸۸ و حوادث بعدی آن به دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق منتسب کرده‌اند، شایسته تأکید می‌داند که این‌گونه مطالب، کاملاً خلاف واقع و نادرست است.» در این تکذیبیه معلوم نیست کجای صحبت‌های احمدی مقدم تکذیب شده است و جوری وانمود شده است که تمامی صحبت‌ها و ادعاهایی وی درباره احمدی‌نژاد کذب است!

۲- تکذیبیه‌هایی که با مدارک مستند روبرو شد

برخی مواردی که از سوی دفتر احمدی‌نژاد تکذیب شد، از سوی افرادی که مدعی بودند پیگیری و مستندات مربوط به آن‌ها ارائه شد. یکی از آن‌ها مربوط به ادعای دفتر احمدی‌نژاد مبنی بر کذب بودن مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای در زمان ایشان است که از سوی آقای ظریف مطرح شده بود.

پس از تکذیب این ادعا، روابط عمومی وزارت امور خارجه بیانیه‌ای صادر کرد و در آن «از اتهام نشر اکاذیب به وزیر امور خارجه کشور، ابراز تأسف کرد. در این اطلاعیه، این اتهام «در زمان مناسب»، «قابل پیگیری حقوقی» اعلام شده است. همچنین در اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه، دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم به اطلاعات نهادهای مسئول داخلی و همچنین گزارش‌های رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در سایت آژانس قابل دسترس است، ارجاع داده.»

پس از مطرح شدن این مباحث در سایت‌های مختلف ادعای دفتر احمدی‌نژاد مبنی بر عدم مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای در دوره وی رد شد و استنادات زیادی دراین‌باره ارائه شد. در یکی از استنادها که مربوط به مصاحبه دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در سال ۸۶، با خبرگزاری ایسنا است، علی لاریجانی می‌گوید: «مسائل گذشته حل شده و مسائل حال در حال اتمام است ... در مقابل چه‌چیزی به آن‌ها دادیم؟ چند تا دسترسی، مصاحبه با چند نفر و ارائه اطلاعات و از مسئله عبور کردیم، اما تعهد حقوقی (در چارچوب پروتکل الحاقی) نداشتیم.»[۱]

۳- رییس‌جمهوری که معلوم نیست منبع رسمی تکذیبیه‌هایش کیست

یکی از مواردی که در تکذیبیه احمدی‌نژادی‌ها به چشم می‌خورد، عدم منبع مشخص برای پیگیری تکذیب‌هاست به صورتی که یک بار روابط عمومی دانشگاه غیرقانونی ایرانیان تکذیب می‌کند، یک روز دفتر رییس‌جمهور سابق، روز دیگر رییس دفتر وقت رییس‌جمهور و در روزهای دیگر دوست و همکار قدیمی، آنچه مشخص است، عدم سازمان‌دهی میان نیروهای رییس‌جمهور سابق است به‌نحوی‌که هر که از دستش بربیاید، تکذیبیه‌ای برای حمایت از احمدی‌نژاد صادر خواهد کرد.

 



[۱]- http://www.entekhab.ir/fa/news/۲۲۲۰۷۸

[۲]- http://www.dolatebahar.com/view/۱۳۵۷۱۸/

[۳]- http://www.mashreghnews.ir/fa/news/۴۳۱۳۲۷

[۴]- http://www.dolatebahar.com/view/۷۶۳۴۸/

[۵]- http://www.dolatebahar.com/view/۳۷۰۷۳/

[۶]- http://www.dolatebahar.com/view/۳۷۰۷۳/

[۷]- http://www.sharghdaily.ir/News/۵۱۳۰۵/

[۸]- http://www.dolatebahar.com/view/۲۵۴۵۴/

[۹]- http://www.dolatebahar.com/view/۱۶۱۵۷/

[۱۰]- http://www.dolatebahar.com/view/۸۷۱۶/

[۱۱]- http://www.dolatebahar.com/view/۸۷۱۶/

[۱۲]- http://www.tasnimnews.com/Home/Single/۳۲۸۱۱۷

[۱۳]- http://www.dolatebahar.com/view/۸۳۸۹/

[۱۴]- http://jahannews.com/prtjyhetiuqe۸tz.fsfu.html

[۱۵]- http://www.dolatebahar.com/view/۲۸۹۲/

[۱۶]- http://jahannews.com/vdcjv۸ethuqe۸iz.fsfu.html

[۱۷]- http://www.dolatebahar.com/view/۱۹۶۴/

[۱۸]- http://www.mehrnews.com/news/۲۱۲۷۷۰۰/

[۱۹]- http://www.dolatebahar.com/view/۹۷۱/

[۲۰]- http://www.entekhab.ir/fa/news/۲۰۶۷۲۶/

[۲۱]- http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۴۰۳۰۵۰۰۰۶۶۹

[۲۲]- http://www.entekhab.ir/fa/news/۲۰۰۶۸۶/

[۲۳]- http://www.yjc.ir/fa/news/۵۱۸۳۴۵۵/

[۲۴]- http://isna.ir/fa/news/۹۳۰۹۰۸۰۴۸۹۲/

[۲۵]- http://www.tasnimnews.com/Home/Single/۵۷۴۵۹۴

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن