دیدبان

آمریکا هیچگاه نگران حقوق بشر نمی‌شود

آمریکا هیچگاه نگران حقوق بشر نمی‌شود

به گزارش دیدبان به نقل از ابنا ، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اظهار تسلیت اوباما نسبت به کشته شدن سربازان متجاوز اماراتی در یمن، گفت: شهید نامیدن کشته‌های اماراتی از سوی رئیس جمهور آمریکا نشان از این است که آمریکایی‌ها خودشان در این موضوع نقش دارند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «رسول سنایی‌راد» افزود: آمریکایی‌ها امروز در مسائل منطقه‌ای یکی از کارگردانان اصلی هستند که کشورهایی مثل عربستان و امارات را به بازی گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: این اشتباه راهبردی اوباما نامشروع بودن ادعای عربستان را نشان می‌دهد که به بهانه دفاع از حرمین شریفین حمله به مردم مظلوم یمن را آغاز کرد.

معاون سیاسی سپاه گفت: شباهت‌هایی بین رفتار سعودی‌ها و صهیونیست‌ها وجود دارد و یک عامل دیگر که این شباهت را تقویت می‌کند حمایت آمریکایی‌ها است. همان طور که قبل از این آمریکا حامی اصلی و پشتیبان صهیونیست‌ها در حمله به غزه بود در این ماجرا نیز حامی اصلی کشورهای حمله‌کننده به مردم مظلوم یمن آمریکایی‌ها هستند.

سردار سنایی‌راد خاطرنشان کرد: وقتی اوباما کشته‌های متجاوزین را شهید می‌نامد خود این موضوع تقویت کننده این نشانه و گمانه زنی است که آمریکای‌ها در این ماجرا نقش محوری دارند و نوعی رسوایی هم برای کشورهای متجاوز به حساب می‌آید که امروز قدرت‌های بیگانه و استکباری از تجاوز آن‌ها به صورت علنی حمایت می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از ابعاد ننگین حمله به یمن تجاوز کشور اسلامی - عربی به یک کشور اسلامی - عربی دیگر بود که با حمایت نیروهای بیگانه ابعاد این رسوایی مضاعف شد.

معاون سیاسی سپاه در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: حقوق بشر ابزاری برای پیشبرد اهداف کثیف آمریکا است و تا الان برخوردهای دوگانه‌ای نسبت به آن داشته اند که مورد اخیر نیز یکی از آن‌هاست.

سردار سنایی‌راد افزود: اگر هزاران نفر عراقی، یمنی، سوری و لبنانی در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی و یا تکفیری‌های داعش به شهادت رسند، آمریکا هیچگاه نگران حقوق بشر نمی‌شود ولی دیدیم که در مورد این ۴۵ نظامی ابراز تاسف می‌‌کند.

وی تاکید کرد: اتفاقا در این تجاوزات حدود ۷۰۰۰ یمنی که اکثرا غیر نظامی، کودک، زن و پیر وجوان هستند کشته شده‌اند و زیر آوار بمباران‌های شدید سعودی، اماراتی و متحدان آن‌ها به شهادت رسیدند ولی آمریکایی‌ها هیچگاه دم از حقوق بشر نزدند.

معاون سیاسی سپاه تصریح کرد: حال در این ماجرا تعدادی نظامی که خودشان اشغالگر هستند و در یک منطقه اشغالی توسط نیروهای ارتش مدافع یمن کشته شده‌اند ابزار تاسف می‌کنند در حالی که ماهیت این مقابله دفاع در برابر تجاوز بود.

سردار سنایی‌راد در پایان گفت: این کشته‌ها توسط آمریکا شهید نامیده می شوند و به بهانه حقوق بشر، وقیحانه نوعی حمایت از متجاوز ذیل پرچم حقوق بشر صورت می‌گیرد که یک رسوایی برای آمریکایی‌ها و یک افتضاح برای مفهوم حقوق بشر که ابزاری برای پوشش اهداف متجاوزان شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن