دیدبان
۳ سال پیش در چنین روزی

اخطار شدید‌اللحن امام(ره) به سران عرب

اخطار شدید‌اللحن امام(ره) به سران عرب

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، رخدادهای ۱۵ شهریور ۱۳۶۱ را میتوانید در اینجا بخوانید.

چکیده

امام خمینی با اخطار به سران عرب تاکید کردند: آن ها که می خواهند اسرائیل را به رسمیت بشناسند بترسند از روزی که ملت ، ارتش ، سپاه ما برای تادیبشان احساس تکلیف کنند .

بر اثر انفجار بمبی در چهار راه گلوبندک و داخل خیابان زیر پل ورودی پارکینگ وزارت صنایع توسط منافقین عده زیادی از هم وطنانمان به شهادت رسیده و یا زخمی شدند .

دکتر سعید رجایی خراسانی سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهار داشت : بعد از رژیم صدام متزلزل ترین حکومت ها حکومت عربستان و اردن است .

موسوی خوئینی ها نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی : تصویب طرح شناسایی اسرائیل، این کشور را بر تمامی کشورهای اسلامی مخصوصا کشورهای عربی مسلط خواهد کرد و در نتیجه تسلط صهیونیزم بر حرمین شریفین است .

رهبران سازمان آزادی بخش فلسطین در گردهمایی خود در تونس به اتفاق آرا تصمیم گرفتند پیشهاد صلح رونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا را رد کنند.

اخطار امام به سران عرب

هیئت های بازسازی نیروی انسانی وزارتخانه ها و موسسات دولتی و شرکت های وابسته و خانواده شهدای پاسداران کمیته های انقلاب اسلامی خوزستان دیروز در حسینیه جماران با امام خمینی رهبر انقلاب دیدار کردند . در این دیدار امام خمینی با اخطار به سران عرب تاکید کردند : آن ها که می خواهند اسرائیل را به رسمیت بشناسند بترسند از روزی که ملت ، ارتش ، سپاه ما برای تادیبشان احساس تکلیف کنند .

امام خمینی تاکید کردند : امیدوارم دولت حجاز با این عزیزان که بر ضد مخالفان اسلام هستند و بر ضد آن دنباله آمریکا و آن فاسد هستند به طور اسلامی عمل کند و موجب نگرانی دولت و ملت ما را فراهم نکند که اگر این فراهم بشود ممکن است خطری داشته باشد . رهبر انقلاب اظهار داشتند : چقدر برای انسان دردناک است اسرائیلی که آن قدر جنایت کار است حالا مسلمانان او را به اسم یک دولت مستقل بشناسند . (۱)

انفجار بمب در چهار راه گلوبندک ؛ منافقین دهها نفر از مردم بیگناه را به شهادت رساندند

ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز بر اثر انفجار بمبی در چهار راه گلوبندک و داخل خیابان زیر پل ورودی پارکینگ وزارت صنایع توسط منافقین عده زیادی از هم وطنانمان به شهادت رسیده و یا زخمی شدند . بر اثر این انفجار چندین دستگاه اتومبیل از جمله یک کامیون ، یک اتوبوس شرکت واحد ، یک دستگاه اتومبیل شخصی ، یک دستگاه مینی بوس حامل مسافر متلاشی شد .

همچنین بر اثر انفجار این بمب چندین مغازه و کارگاه کوچک و محل های کسب مردم خسارات کلی دید. شدت انفجار به حدی بود که تا شعاع بیش از یک کیلومتر محل حادثه شیشه های اغلب مغازه ها و ادارات و کارگاه ها خرد شد .

این انفجار هنگامی رخ داد که مردم جنوب شهر با اتوبوس های شرکت واحد و اتومبیل های شخصی و عمومی عازم منازلشان بودند و عده ای نیز در ایستگاه به انتظار رسیدن اتوبوس در صف ایستاده بودند که بر اثر موج انفجار به شهادت رسیده و یا زخمی شدند .

خبر دیگر این که مقدار قابل توجهی تی ان تی در داخل یک اتومبیل شورلت کار گذاشته شده بود که پس از انفجار اتومبیل هایی که در حال عبور از مقابل وزارت دادگستری و خیابان جنوب پارک شهر بودند آتش گرفتند و سرنشینان اتومبیل ها سوختند و به شهادت رسیدند . (۲)

بعد از صدام متزلزل ترین حکومت ها اردن و عربستان است

دکتر سعید رجایی خراسانی سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل که به منظور شرکت در سمینار سفرا و کارداران ایران در اروپای غربی و آمریکا به تهران آمده است در گفت و گویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت : بعد از رژیم صدام متزلزل ترین حکومت ها حکومت عربستان و اردن است .

وی گفت : در منطقه بعد از عراق متزلزل ترین کشورهایی که وجود دارند پادشاهی اردن و پادشاهی سعودی است و اردن به لحاظی متزلزل تر از عربستان است و نیز با توجه به عزم راسخ رزمندگان جمهوری اسلامی ایران جهت رسیدن به قدس عزیز از طریق عبور از خاک عراق ، واشنگتن اطمینان دارد که این اردن و حکومت وابسته آن است که تحلیل خواهد رفت و از این رو است که پنتاگون سردمدار خود را به منطقه می فرستد تا چگونگی تقویت بیشتر وابستگان خود از جمله اردن را بررسی نماید . (۳)

موسوی خوئینی ها : به رسمیت شناختن اسرائیل اهانت به رسول الله است

موسوی خوئینی ها نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی صبح امروز در ارتباط با گشایش کنفرانس فاس پیامی خطاب به کلیه زائران بیت الله الحرام فرستاد . خوئینی ها با اشاره به طرحی که قرار است اسرائیل را به رسمیت بشناسد نوشته است : طرح مزبور درصدد به رسمیت شناختن رژیمی است که میلیون ها فلسطینی را از کشورشان آواره کرده و طی بیش از ۳۰ سال ، کشورهای عربی و سران این کشورها را مورد توهین قرار داده است .

وی ادامه داد : در کنفرانس فاس چنین طرحی مورد بررسی سران عرب قرار می گیرد ، تصویب این طرح اسرائیل را بر تمامی کشورهای اسلامی مخصوصا کشورهای عربی مسلط خواهد کرد و در نتیجه تسلط صهیونیزم بر حرمین شریفین است . دنیا بداند که این طرح از نظر مسلمین عالم محکوم است . سران کشورهای اسلامی بدانند که تصویب این طرح اهانت به شخص رسول الله است . (۴)

سازمان آزادیبخش طرح ریگان را رد کرد

بر اساس گزارش خبرگزاری کویت رهبران سازمان آزادی بخش فلسطین در گردهمایی خود در تونس به اتفاق آرا تصمیم گرفتند پیشهاد صلح رونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا را رد کنند ولی بیانیه رسمی در مورد رد این پیشنهاد منتشر نخواهد شد . (۵)

خبر دیگر این که ابوایاد یکی از مشاوران نزدیک عرفات در مصاحبه ای با هفته نامه اشپیگل که امروز منتشر شد فاش ساخت که از ماه فوریه گذشته شوروی در جریان طرح تجاوزکارانه اسرائیل به لبنان قرار داشت ولی این طرح را جدی تلقی نکرده است . (۶)

از سوی دیگر ریگان رئیس جمهور آمریکا گفت : مرزهای اسرائیل با کشورهای همسایه بایستی مجددا از طریق مذاکره و با توجه به اوضاع امنیتی اسرائیل تعیین شود . حسنی مبارک رئیس جمهور مصر نیز طرح جدید ریگان را حاوی نکات مثبت دانست . (۷)

پی نوشت:

۱- جمهوری اسلامی ، ۱۵ شهریور ۱۳۶۱ ، صحه ۱

۲- اطلاعات ، ۱۶ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۴

۳- اطلاعات ، ۱۵ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۳

۴- کیهان ، ۱۵ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۲

۵- کیهان ، ۱۵ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶

۶- کیهان ، ۱۵ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶

۷- جمهوری اسلامی ، ۱۵ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۱

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن