دیدبان
ادعای یک مقام دولت فراری یمن:

بیشتر سلاح‌های انصارالله ساخت ایران است!

بیشتر سلاح‌های انصارالله ساخت ایران است!

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، «عبدالقادر عمودی،» معاون وزیر دفاع مستعفی و فراری یمن مدعی، شد: تعداد قابل توجهی از سلاح هایی که نیروهای علی عبدالله صالح و حوثی ها از آن ها استفاده می کنند، ایرانی هستند.

وی افزود: محموله های مشابه این نوع سلاح ها و چند دستگاه شنود پیش از رسیدن به یمن شناسایی و ضبط شده است.

عمودی در گفت و گو با برنامه «بصراحة،» که امروز بعد از ظهر پخش خواهد شد، ادعا کرد:« برخی از سلاح های ایرانی پیش از جنگ وارد یمن شده است، این مسئله تایید می کند که طرحی قبلی برای استفاده از این سلاح ها وجود داشته است.»

وی در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: بسیاری از سلاح هایی که در جنوب آن ها استفاده می کنند، با سلاح هایی که در اختیار ارتش یمن است، تفاوت دارد. همه می دانند که حدود چهار-پنج سال پیش یک کشتی حامل سلاح توقیف شد و سرنشینان آن بازداشت شدند. این کشتی حامل مقادیر قابل توجهی از سلاح های ارسالی از ایران بود. در آن زمان این سلاح ها مصادره شدند.

وی در ادامه گفت: همچنین کمتر از یک ماه پیش مقادیر قابل توجهی دستگاه شنود و دستگاه های مدرن ارتباطی در مارب شناسایی و ضبط شد. همه این دستگاه ها مدرن و ساخت ایران بودند.

ایمن مقام فراری یمن در ادامه ادعاهای خود گفت: «بیشتر تک تیراندازهایی که در استان های جنوبی از آن ها استفاده شده است، در اختیار ارتش یمن نیست و برای نخستین بار در یمن مورد استفاده قرار گرفته اند. ارتش یمن با این شیوه از جنگ یعنی جنگ با تک تیراندازها آشنا است. مربیان آموزش استفاده از این نوع سلاح ها یمنی نبوده و نیستند بلکه ایرانی هستند.»

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن