دیدبان

پناهیان:به جناح سیاسی هیچ اعتقادی ندارم

پناهیان:به جناح سیاسی هیچ اعتقادی ندارم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در بیست و نهمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی، با بیان اینکه عدالت همان تقواست و من خودم را عضو جنبش عدالتخواه می‌دانم، افزود: کار دانشجویی از این جهت که خودجوش و برآمده از انگیزه فردی دانشجویان است امری ارزشمند بوده و بنده از اینکه می‌توانم ذره‌ای نسبت به این حرکت خودجوش کمک کنم، خوشحال هستم.

حجت‌الاسلام پناهیان خطاب به اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی، افزود: امیدوارم هیچ‌گاه از فضای عدالتخواهی فاصله نگیرید و کارهای معیشتی شما را از فعالیت‌های خودجوش دانشجویی باز ندارد، چرا که این فعالیت‌ها بخش‌هایی از وجوه انسانی را پرورش می‌دهد.

این استاد دانشگاه درباره ضعف‌های عملکرد سایر ارگان‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: باید ببینیم طی سال‌های گذشته در حوزه‌های علمیه در دفتر تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و وزارت ارشاد چه شرایطی پیش آمده و آیا از جایگاه آنها امروز راضی هستیم. به طور قطع یک عدم رضایت نسبت به نهادهای مسئول باید وجود داشته باشد در غیر این صورت اگر نهادها به خوبی کارشان را انجام دهند هیچ جای اشتباه و نارضایتی از آنها وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر نقش برخی ارگان‌ها در بحث فرهنگ، اظهار داشت: باید ببینیم بسیج، مساجد و حوزه‌های علمیه چه نقشی در ایفای فعالیت‌های خوب فرهنگی در جامعه می‌توانند داشته باشند.

این استاد حوزه دانشگاه با بیان لزوم مطالبه‌گری در حوزه فرهنگ، خاطرنشان کرد: شما جنبش‌های دانشجویی همواره باید نسبت به نهادهای فرهنگی مطالبه‌گری کنید و مطمئن باشید این مطالبه‌گری‌ها به نفع نظام است.

وی با بیان اینکه انتقادها در عرصه فرهنگی باید معطوف به آموزش‌های عالی باشد، اظهار داشت: آیا دانشگاه‌هایی که مسئول تربیت عناصر فرهنگی کشور هستند امروز به قدر کافی حضور و وجود دارند، امروز سرفصل کتاب‌های دانشگاهی چیست؟ باید دید امروز چه چیزهایی در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس می‌شود؟

حجت‌الاسلام پناهیان با تاکید بر توجه ریشه‌ای به معضلات فرهنگی، تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید تهاجم فرهنگی از ریشه بررسی شود. بخشی از عوامل فرهنگی مرتبط با عوامل سیاسی کشور است، حتی اگر هیچ فیلم مخربی ساخته نشود و به هیچ کتاب بدی مجوز انتشار داده نشود، اما سیاسیون ما رفتار خلاف عقلانیت و ادب و تقوا داشته باشند، باز هم شاهد معضلات فرهنگی در کشور خواهیم بود، چرا که رفتار مدیران جامعه طبق گفته حضرت علی(ع) بیشتر از رفتار پدر و مادر برای فرزندان تاثیرگذار است.

وی با بیان این که رفتار سیاسیون مملکت، دانشگاه‌ها، سرفصل درس‌ها همگی عوامل تاثیرگذار بر فرهنگ کشور هستند، افزود: ما انتظار بالایی از وزارت ارشاد نداریم، چرا که هیچ وقت این انتظارات برآورده نشده و هیچ برنامه‌ای برای برطرف کردن این انتظارات در نظر گرفته نشده است.

این استاد حوزه دانشگاه اظهار داشت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری شبکه بی.بی.سی به القا کردن جناحی بودن فرمایشات ایشان پرداخت. این در حالی است که همواره در تمامی دولت‌ها شاهد برخورد دلسوزانه رهبر انقلاب بوده‌ایم. بی بی سی با خباثت علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کند و برخی در داخل پژواک خباثت بی. بی. سی می‌شوند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به پخش برنامه خندوانه در رسانه ملی گفت: برنامه خندوانه امروز مورد استقبال جامعه قرار گرفته که یک جاذبه‌ای را برای بیننده ایجاد کرده؛ در یک جلسه‌ای پیرامون راه‌اندازی شبکه نسیم بنده بر این باور بودم یک شبکه‌ای برای خنده و نشاط مردم ایجاد شود که البته در آن جلسه برخی نیز به بنده خرده گرفتند از این رو می‌توانم بگویم اصل حرکت برنامه خندوانه را درست می‌دانم اما این برنامه را به طور کامل ندیده‌ام اما حالا که این برنامه مخاطب خودش را به دست آورده معلوم می‌شود که بدون عوارض منفی در حال ادامه دادن فعالیت خودش است.

این استاد دانشگاه درباره پیامک‌هایی که از زبان وی در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود، اظهار داشت: در شبکه‌های اجتماعی پیامک‌هایی از زبان بنده درباره مسائل مختلفی همچون مسئله ساپورت پوشان مطرح می‌شود که اصلا حقیقت ندارد امروز حرف من این است که چرا افرادی که فیلم می‌سازند به ساخت فیلم‌های بهتر اقدام نمی‌کنند.

حجت الاسلام پناهیان در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر جناح بندی‌های سیاسی رایج در کشور خاطرنشان کرد: بنده به جناح هیچ اعتقادی ندارم از زمان انتخابات ۷۶ اعلام کردند ما یک جناحیم و شما یک جناح دیگر و شروع به اهانت نسبت به اصولگراها با الفاظی همچون خشک مغزها و بنیادگراها کردند.

وی افزود: یک گروه اسم خود را گذاشتند اصلاح طلب و بقیه جامعه از نظرشان شدند اصولگرا آنها همواره بر این اعتقادند که دولت خاتمی توانست به ترویج آزادی در کشور کمک کند اما خاتمی آزادی را علیه هاشمی در کشور آورد نه علیه اصولگراها، اجازه ندهید یک قشر هوشمند جامعه را گول بزنند.

پناهیان اظهار داشت: کلمه ارزش را غربی‌ها در کشورمان به راه انداختند و منظور آنها از این کلمه این بود که ما واقع بین هستیم و ایرانی‌ها واقع بین نیستند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: من جناح را قبول ندارم اما مواضعم را به طور کامل مشخص کرده ام؛ جریانات سیاسی باید با یکدیگر رقابت کنند بنده انصار الی‌الله هستم یک سری حرف‌ها را شما دانشجویان باید بزنید چرا که از شما می‌پذیرند ولی اگر ما بزنیم برچسب می‌خوریم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن