دیدبان

سخنرانی‌ روحانی؛ صبح‌ ها جنجالی، عصرها با آرامی!

سخنرانی‌ روحانی؛ صبح‌ ها جنجالی، عصرها با آرامی!

به گزارش دیدبان، روزنامه وطن امروز ضمن اختصاص تیتر اول خود به عنوان "بعدازظهرهای آرام" نوشت: اظهارنظرهای جنجالی حسن روحانی از زمان انتخاب او به‌عنوان رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران، بارها مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی‌ها از زوایای مختلف صورت گرفته است به‌گونه‌ای که برخی درباره محتوای این اظهارنظرها و ارتباط آن با تحولات و مقاطع زمانی انجام شده است اما در بررسی‌های «وطن امروز» درباره اظهارنظرهای جنجالی آقای روحانی طی سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳، یک مورد بسیار جالب مشاهده شده است که تقریبا با ضریب بسیار بالا نسبت به سخنان جنجالی وی در این ۲ سال کاملا صادق است. این بررسی نشان می‌دهد تقریبا همه اظهارات جنجالی آقای روحانی–جز چند مورد گفت‌وگوی تلویزیونی- در سخنرانی‌هایی مطرح شده که در موعد صبح و پیش از ظهر برای آقای رئیس‌جمهور تدارک و تدبیر شده است!

یعنی اینکه همه اظهارنظرهای جنجال‌ساز آقای روحانی چه خطاب به منتقدان وی در حوزه‌های مختلف اعم از سیاست خارجی و نیز رفتارهای اقتصادی تا اظهارنظرهای وی درباره مسائل مختلف بویژه در حوزه دینی، در سخنرانی‌های صبح و پیش از ظهر آقای روحانی مطرح شده است! به گونه‌ای که مهم‌ترین اظهارات جنجالی آقای روحانی طی این ۲ سال مانند اظهارات او در بی‌سواد دانستن منتقدان یا حواله شدن منتقدان به جهنم و نیز ماجرای شناسنامه‌دار بودن منتقدان و همچنین اتهام کاسب‌تحریم بودن منتقدان هسته‌ای، همه در سخنرانی‌های نوبت صبح مطرح شده است. ماجرای بورسیه‌ها و آن اظهارنظر معروف آقای روحانی یعنی «بورسیه و ما ادراک البورسیه» که در واقع شایعات درباره ۳ هزار بورسیه دوران دولت گذشته را تقویت بخشید نیز در نوبت صبح مطرح شده است. یکی از اظهارنظرهای جنجالی آقای روحانی که به اعتقاد منتقدان سیاست‌های وی، توهین مستقیم به نیمی از مردم ایران نیز بوده، ماجرای اظهارات او در تعریف نتیجه انتخابات ۲۴ خرداد بوده است. این اظهارنظر روحانی که در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، نیز در نوبت صبح مطرح شد.

نکته قابل تامل اینکه معمولا در سخنرانی‌های نوبت بعدازظهر آقای روحانی، کمتر اظهارنظرهای جنجالی از آقای رئیس‌جمهور مشاهده شده است! به جز یک مورد در یکی از برنامه‌های گفت‌وگوی تلویزیونی روحانی که در آن برنامه نیز برخی اظهارات گذشته با ادبیات جدیدی مطرح شد؛ تقریبا آقای روحانی برخلاف صبح‌های طوفانی و جنجالی، معمولا بعدازظهر‌ها و عصرهای آرامی را پشت‌سر گذاشته است.

«وطن امروز» با اغماض نسبت به برخی اظهارنظرهای آقای روحانی، مهم‌ترین اظهارات جنجالی وی طی سال‌های ۹۲ و ۹۳ را براساس بازه زمانی به صورت جدول زیر درآورده است البته نگاهی به اظهارنظرهای جنجالی آقای روحانی در سال ۹۴ نیز نشان از تداوم همین رویه در سخنرانی‌های وی دارد با این حال اما این بررسی تنها درباره اظهارنظرهای او در سال‌های ۹۲ و ۹۳ صورت گرفته است.

 

برای مشاهده در اندازه بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن