دیدبان

حزب «اتحاد ملت» پروانه فعالیت ندارد

حزب «اتحاد ملت» پروانه فعالیت ندارد

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، حسینعلی امیری با اشاره به فرآیند تاسیس یک حزب گفت: فرآیند کار این‌گونه است که مجوز تاسیس حزب از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صادر می‌شود، اما صدور این مجوز شرط لازم برای تشکیل حزب است و شرط کافی آن صدور پروانه فعالیت از سوی وزیر کشور است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت حزب اتحاد ملت اظهارداشت: تا آنجا که می‌دانم برای حزب اتحاد ملت مجور تاسیس از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صادر شده اما تاکنون پروانه فعالیت صادر نشده است.

امیری همچنین در مورد استعلام از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: اگر استعلام‌های یک تا چند نفر از اعضای شورای مرکزی اتحاد ملت منفی بود و اعضای این حزب محکومیت و محرومیت از فعالیت اجتماعی و سیاسی داشته باشند، ترکیب فعلی شورای مرکزی باید ترمیم شود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین در مورد نامه وزیر کشور به شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیک افزود: ایرادهایی که شورای نگهبان به طرح الکترونیکی برگزار شدن انتخابات دارد، هنوز به ما اعلام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه وزارت کشور، شورای نگهبان را یگانه مرجع نظارت بر انتخابات می‌داند، دغدغه نظارتی آنان را کاملا بر حق می‌داند و هر ایرادی که شورای نگهبان به عنوان ناظر برگزاری انتخابات به روند انتخابات الکترونیک داشته باشد، ما آماده رفع آن ایرادات و شبهات خواهیم بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن