دیدبان

حضور دوهزار نفر در مراکز درمانی سیستان بعلت هوای آلوده

حضور دوهزار نفر در مراکز درمانی سیستان بعلت هوای آلوده

به گزارش دیدبان به نقل از شهروند ، معضل ریزگردها در حالی این روزها دوباره به کانون خبرها بازگشته که پس از گذشت مدت‌ها مردم سیستان همچنان منتظر یک گام اجرایی هستند.
مردم سیستان ۱۸ سال است که با پدیده گرد و خاک دست و پنجه نرم می کنند و تاکید مقام معظم رهبری در هفته دولت به مسئولان به حضور در منطقه سیستان باعث خرسندی و امید در مردم این منطقه شد اما با گذشت یک هفته حتی زمزمه حضور مسئولان به منطقه سیستان هم نیست.

امدادرسانی به ۲هزارنفر در مناطق طوفان زده سیستان
از شنبه‌شب گذشته طوفان شن در سیستان و بلوچستان باعث بروز خساراتی در این استان شد که به فاصله چند ساعت بعد امدادرسانان هلال‌احمر در حالی که برای امدادرسانی به سیستان و بلوچستان آماده بودند، وقوع سیل و آبگرفتگی در ارومیه و تبریز و همچنین هرمزگان نیز نیروهای هلال‌احمر را به آن محل‌ها کشاند. در این حادثه‌ها نیروهای امدادی هرکدام به محل‌ها اعزام شدند و عملیات‌های خود را آغاز کردند.
حسین درویشی سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات در ابتدا با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی آذربایجان‌غربی و امدادرسانی‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: شهرستان ارومیه و همچنین ٥ روستا دچار سیل و آبگرفتگی شدند که در این رابطه به ٣٦ نفر امدادرسانی شد. ٢ نفر نیز در این حادثه مصدوم و به صورت سرپایی درمان شدند. همچنین ٥ نفر اسکان یافتند و تخلیه آب از ٢ واحد مسکونی صورت گرفت. درویشی ضمن اشاره به اعزام ٤ تیم عملیاتی در قالب ٢٥ نفر به محل بروز حادثه، ادامه داد: ٢ دستگاه چادر، ٨ تخته پتو و ٤ تخته موکت نیز میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

توزیع بیش از هزار عدد ماسک در سیستان
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: هزار و ۵۸۰ عدد ماسک روز گذشته بین مردم توفان زده ۱۰ روستای هیرمند توزیع شده است.
حسن مصفا افزود: با توجه به اینکه توفان گرد و خاک بیشتر در شهرستان هیرمند اتفاق افتاده است نیروهای امدادی علاوه بر توزیع ماسک، ۴۱۳ سبد غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی و کنسروجات را در میان توفان زدگان این شهرستان توزیع کردند.
وی تصریح کرد: امداد رسانی به مردم منطقه با توجه به ادامه توفان گرد و خاک همچنان تداوم دارد.

سیستان تا پایان هفته بحرانی ست
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: امروز حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شمال استان به ۹۲ کیلومتر بر ساعت رسید.
مرتضی فرجی ادامه داد: میزان ذرات معلق در ایستگاه زابل ۴۳۲ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد که میزان دید را در این شهرستان به هزار و ۵۰۰ متر و در زهک به دو هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.
وی گفت: در منطقه سیستان تا پایان هفته وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود به طوری که روز دوشنبه در نقاط مستعد همراه با توفان گرد و خاک خواهد بود.
وی ادامه داد: در نواحی شمالی استان روز سه شنبه از شدت وزش باد کاسته می شود اما مجددا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوای منطقه با توفان و گرد و خاک رو به رو خواهد بود.

ابتکار: مردم با ریزگردها کنار بیایند
با این وجود مسئول سازمان محیط زیست در این خصوص نه تنها کاری انجام نداده است بلکه از انجام اقدامات لازم شانه خالی کرده است.
وی در این خصوص گفته بود: در موضوع گرد و غبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گرد و غبار کنار بیایند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران