دیدبان

فرهادی: تعداد فقرا در پایتخت زیاد نیست

فرهادی: تعداد فقرا در پایتخت زیاد نیست

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، عیسی فرهادی در پاسخ به اینکه یکی از وظایف فرماندار تهران ایجاد زمینه فقر زدایی در سطح شهر است اما متاسفانه شاهد فقر در بخشی از شهر هستیم، گفت: یک وقت تلاش می کنیم مردم پولدار شوند که دولت در حال ایجاد اشتغال و درآمد خوب است. اما یک وقت در جامعه ما اقشاری زندگی می کنند که باید زمینه بالا رفتن قدرت خرید آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: کمیته امداد از بهمن تا فروردین نمایشگاهی ایجاد می کند که ۱۵ تا ۴۰ درصد از اقشار ضعیف می توانند از این نمایشگاه استفاده کنند و خود فرمانداری هم در ۴۳ نقطه تهران نمایشگاه بهاره برپا می کند. اینکه نمایشگاه های تهران از ۱۰۰ نقطه به ۴۰ نقطه رسیده را قبول دارم و کم شده است. سیاست دولت بیشتر روی نظارت بهتر است اما باید تلاش کرد تا قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

فرماندار تهران در پاسخ به اینکه ایا آمار فقرای تهران را دارید، اظهار داشت: من معتقد نیستم آدم فقیر در تهران وجود ندارد اما این را هم قبول دارم که تعداد آنها زیاد نیست. دولت تورم را از ۴۵ به ۱۵ درصد کاهش داده و این یعنی ۳۰ درصد قدرت خرید مردم بالا رفته است. نکته بعد تثبیت قیمت ها است که اتفاق افتاده است.

وی درباره یارانه بگیران تهرانی، گفت: درصدی از افرادی که ثبت نام نکردند تهرانی هستند. دولت لیست اقشار پر درآمد را دارد اما فرمانداری چنین آماری ندارد.

فرهادی با بیان اینکه تهران جاذبه های خودش را دارد، افزود: به اعتقاد من با انتقال بخش صنعت و سیاست از تهران بتوانیم بار تراکم پایتخت را کمتر کنیم که این ایده در ترکیه و برخی کشورهای دیگر انجام شده و دارای دو پایتخت هستند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران