دیدبان

رعشه رسوایی موسیو ایدز

رعشه رسوایی موسیو ایدز

به گزارش دیدبان به نقل از وطن امروز ، عامل انتقال خون‌های آلوده به ایدز و هپاتیت به ایران و چندین کشور دیگر که مدت‌ها بود بیماری رعشه پیشرفته خود را با وجود آشکار بودن لرزش دست‌هایش انکار می‌کرد، هفته پیش در جریان یک سخنرانی در جمهوری چک از کنترل خود عاجز ماند.

روز 24 آگوست و مقابل دوربین‌های خبری وقتی او پشت تریبون قرار گرفت ابتدا به خاطر رعشه زانوی چپش کنترل خود را از دست داد سپس تلاش کرد با دستان لرزانش تریبون را بگیرد اما موفق نشد و نزدیک بود نقش زمین شود به طوری که حتی افراد روی صحنه به کمکش شتافتند.

سال گذشته شبکه ولتر به نقل از 2 منبع جداگانه نزدیک به کاخ الیزه خبر داده بود بیماری پارکینسون فابیوس چنان پیشرفت کرده که او مدت‌ها مجبور است هر 2 ساعت یک بار یک کپسول «دی هیدروکسی فنیلا لانین 4/3» موسوم به «لوودوپا» مصرف کند؛ دارویی برای بازسازی برخی سلول‌های دستگاه ایمنی و عصبی انسان که دچار آسیب جدی شده‌اند اما به گفته شاهدان، عوارض جانبی آن باعث شده لوران فابیوس دچار پارانویا، زوال عقل و هذیان‌گویی شود.

به همین دلیل بود که از تابستان گذشته (جولای) فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور، یک دبیرکل با اختیارات اجرایی وسیع به نام «کریستین ماسه» (سفیر اسبق فرانسه در ژاپن و مشاور دیپلماتیک پیشین اولاند) را در وزارت خارجه منصوب کرده تا جور بدحالی وزیر محبوب اسرائیلی را در مواقع لزوم بکشد اما به گفته منابع نزدیک به الیزه، در حال حاضر با وخامت حال فابیوس نقش ماسه عملا از یک دستیار فراتر رفته و هر لحظه احتمال می‌رود اولاند وزیر خارجه جدید را به نخست‌وزیرش معرفی کند اما به نظر نمی‌رسد وزیر خارجه جدید شخص کریستین ماسه  باشد. 

بر همین اساس اولاند در روزهای اخیر بشدت به دنبال گزینه‌ای جدی برای جایگزینی فابیوس در اولین فرصت ممکن است.  به گزارش منابع نزدیک به کاخ الیزه، مدیر صددرصد اسرائیلی دستگاه دیپلماسی فرانسه تنها تا آغاز سال 2016 میهمان «کوای دو اوقسای» خواهد بود و آخرین ماموریت او به‌عنوان وزیر خارجه، بیست و یکمین اجلاس تغییر آب و هوایی تا روز 11 دسامبر 2015 خواهد بود.  

تنها مشکل اولاند برای کنار گذاشتن مردی که در مطبوعات اروپا به موسیو ایدز مشهور است، مخالفت کاخ سفید با مواضع گزینه نخست جایگزینی او یعنی خانم «الیزابت گویگو» رئیس فعلی کمیته روابط خارجه مجمع ملی(پارلمان پایین‌دستی) فرانسه است. به همین دلیل رئیس‌جمهور وزیر سابق خارجه یعنی هوبرت ودرن را به‌عنوان ذخیره‌ای دیگر برای فابیوس در نظر گرفته است.

آنچه در هر حال قطعی به نظر می‌رسد وخامت حال موسیو ایدز است؛ سیاستمداری منفور که به طرق مختلف با جان بسیاری از انسان‌های بی‌گناه در گوشه و کنار جهان بازی کرد و حالا بویژه قربانیان خون‌های آلوده‌ای که او به ایران و دیگر کشورها فرستاد ناامید از اجرای عدالت  به همراه خانواده‌هایشان خبر مرگش را تعقیب می‌کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن