دیدبان

ایراد پناهیان به سریال یوسف(ع)

ایراد پناهیان به سریال یوسف(ع)

"دیدبان":حجت الاسلام پناهیان گفت: یکی از اشکالات سریال یوسف پیامبر این بود که نتوانست اصل داستان را نشان دهد و آن اصل چیزی نبود جز عشق پدر به فرزند و در نهایت عشق امام به امت.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام پناهیان امروز در مراسم نشست سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع آیه ها گفت: فیلم‌های ساخته شده با موضوع جنگ در حال حاضر بسیار دور از فضای واقعی است.
 
وی افزود: این اتفاقی نیست بلکه دلیل آن سطح درک پایین نسبت به فضای جبهه و جنگ است و مسئولان فرهنگی از آن فضا بسیار دور‌ هستند.
 
حجت الاسلام پناهیان با بیان خاطره‌ای اولین برخورد خود با موضوع فرزند شهید را تشریح کرد و آن را برخورد با پدری دانست که در حال شهادت بوده و آخرین کلمات او عشق به فرزندانش را نشان می‌داد.
 
وی افزود: از آن فضا دور شده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم آن حماسه‌ها را درک کنیم.
 
حجت الاسلام پناهیان با طرح این موضوع که پدران شهید فرزندان خود را بیشتر از بقیه دوست داشتند، دلیل اول آنها را برای رفتن به جبهه سطح درک بالای آنان دانست.
 
وی گفت: یکی از اشکالات سریال یوسف پیامبر این بود که نتوانست اصل داستان را نشان دهد و آن اصل چیزی نبود جز عشق پدر به فرزند و در نهایت عشق امام به امت.
 
حجت الاسلام پناهیان با ذکر حدیثی از امام علی (ع) که شهادت، مرگ کسی را جلو نمی‌اندازد بلکه فقط نوع مرگ عوض شده است، عنوان کرد: اگر پدران شما شهید نمی‌شدند به نوع دیگری می‌مردند و این باید افتخار شما باشد که پدرانتان بهترین نوع مرگ را انتخاب کردند.
 
وی گفت: باید به موضوع شهادت به صورت عقلایی نگاه کرد که فردی تیزهوش از یک فرصت الهی بهترین بهره را برده است و فرزندان شهدا نیز باید دعا کنند که آنها نیز شهید شوند برخی از جانبازان امروز از شهدا دارای اجر بالاتری هستند و آنها خود یک زیارتگاه زنده‌اند و روایت است که در قیامت کسی که زخمی بر بدن نداشته باشد دچار حقارت خواهد شد.
 
حجت الاسلام پناهیان با بهتر دانستن اوضاع نسبت به زمان جنگ گفت: فقط سه درصد از جوانان زمان جنگ به جبهه رفتند.
 
وی عنوان کرد: افرادی که امروز نامه‌هایی به مقام معظم رهبری می‌نویسند و توهین می‌کنند زندگی خود را باید مدیون شهدا بدانند و امروز باید بدانیم که اوضاع بهتر شده است چون اگر نامه‌هایی که آن زمان به امام خمینی (ره) می‌نوشتند را منتشر کنند تفاوت‌ها را درک خواهید کرد.
 
حجت الاسلام پناهیان افزود: مهم‌ترین چیزی که فرزندان شهدا باید به دیگران نشان دهند احساس خوشبختی آنهاست و این ملت باید بداند که مدیون شهدا هستند و تمام ذرات وجودی‌مان مدیون آنهاست.
 
وی بیان کرد: شما بزرگ‌ترین نعمت که همان پدرانتان هستند را دارید و باید با این نعمت مسئولیتی که به دوش شماست را به بهترین نحوه انجام دهید و منتظر مسئولین برای انجام کار نمانید و زندگی شما باید سخت‌تر از دیگران باشد چون شماها باید در حال ادامه جهاد پدرتان باشید و اگر ضعفی در کشور است مقصر آن چیزی نیست جز کم کاری شماها و بدانید تا ما امام زمان خود را نیاوریم آرام نمی‌گیریم.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟