دیدبان

اطرافیان هاشمی دست به دامن شایعه شدند!

اطرافیان هاشمی دست به دامن شایعه شدند!

دیدبان: اخیرا تحرکات اطرافیان هاشمی رفسنجانی برای ورود وی به انتخابات خبرگان رهبری آغاز شده و در اولین گام خود دست به دامن شایعه شدند و شجریان را در حالی تصنیف خوان هاشمی کردند که استاد آواز خود بی خبر بود.

به گزارش افکار خبر ، از زمانی که هاشمی رفسنجانی اعلام کرد در انتخابات خبرگان رهبری شرکت می کند تیم رسانه ای و اطرافیان وی برای جمع آوری رای فعال شدند. هر روز دیداری را برای او ترتیب می دهند و سخنرانی های او را در رسانه های زنجیره ای جریان حامی منتشر می کنند.

اخیرا نیز خبری را در رسانه ها منتشر کردند که از تصنیف خوانی شجریان برای هاشمی رفسنجانی خبر می داد. این خبر چند ساعت بعد از سوی شرکت دل آواز (مرجع رسمی انتشار اثار استاد شجریان) قویا تکذیب شد. یکی از نزدیکان شجریان نیز با رد این خبر گفت "شجریان هنر را سیاسی نمی کند".

این اولین بار نیست که از نام محمدرضا شجریان برای سیاست بهره برداری می شود، انتخابات ۹۲ را که یادتان هست؟ حسن روحانی در مناظرات داغ به یکباره نام شجریان را به زبان آورد و گفت: "چه ایرادی دارد که شجریان سفیر فرهنگی ما باشد" اگر چه این وعده بعدها به فراموشی سپرده شد اما در انتخابات خوب اثر کرد.

اصولا سیاست بازان همیشه از فرهنگ و هنر برای کسب رای بهره برده اند، در جریان انتخابات ۸۸ بود که کروبی تصمیم گرفت از این روش بهره ببرد هر چند در انتخاب گزینه فرهنگی خود خطا کرد و ساسی مانکن را برگزید!
اکنون هم هاشمی زفسنجانی و اطرافیانش تصمیم گرفته اند از محبوبیت استاد آواز بهره ببرند و با این روش برای انتخابات خبرگان رهبری آماده شوند.

انتشار این خبر اگر چه برای اهالی فرهنگ یک شوک بزرگ بود و نگرانی هایی را ایجاد کرد اما برای اهل سیاست تامل برانگیز بود. تامل در اینکه نزدیکان هاشمی برای ورود به مجلس خبرگان رهبری چرا دست به دامن شایعات شده اند و اساسا تا کجا می خواهند پیش بروند. گویا ورود به خبرگان رهبری این دور متفاوت از سایر ادوار است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن