دیدبان

تاریخ نگاری قبل از انقلاب سلطان محور بوده است

تاریخ نگاری قبل از انقلاب سلطان محور بوده است

به گزارش دیدبان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، سیروس سعدوندیان محقق موسسه تاریخ معاصر ایران در مراسم رو نمایی از کتاب « کاغذ کنان در گذرگاه تاریخ ایران » با تاکید بر اهمیت تاریخ نگاری محلی، گفت: تاریخ های نوشته شده قبل ازانقلاب اسلامی سلطان محور بوده و جبران نقصان تاریخ نویسی اکنون ضروری است .

وی ادامه داد : کتاب « کاغذ کنان در گذرگاه تاریخ ایران » زحمت بسیار گرانقدری برای زنده کردن تاریخ قطعه ای کوچکی از ایران است  و عجب قطعه ای که ازآغاز تاریخ خود آفریننده دو محصول بوده یکی کاغذ که لوحی است که مهد آفرینش فرهنگ بوده و دیگر سفال که محل درنگ ویادآوری تاریخ وهنر است. بنابراین کاغذکنان حتی با توجه با اسم خودش می تواند در زمره فرهنگ افرین ترین قطعات جغرافیای سرزمین ایران باشد و نویسنده کتاب تاریخ کاغذ کنان با شایستگی به تمامی جوانب تاریخی این قطعه از سرزمین پرداخته است.

در این مراسم که جمعی از مسئولین محلی حضور داشتند،محمد علی مددی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی یکی از علل عقب ماندگی کاغذ کنان را کم توجهی مسئولین تبریز قلمداد نمود و افزود: مسئولین استانداری آذربایجان شرقی حتی نام کاغذکنان را نمی شناسند .

شکری معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه میانه هم ضمن قدردانی از تدوین کتاب کاغذ کنان در گذرگاه تاریخ اظهار داشت: این اثر مبین پیشینه غنی کاغذکنان است.وی در ادامه از کاغذ کنانیهای مقیم مرکز جهت سرمایه گذاری در شهرک صنعتی کاغذ کنان دعوت به عمل آورد و اظهار امیدواری کرد، کاغذ کنان در آینده  نزدیک راه پیشرفت و توسعه را آغاز کند .

در ادامه نویسنده کتاب کاغذ کنان در گذرگاه تاریخ ایران انگیزه تالیف کتاب را خدمت به فرهنگ زادگاه خود وزدودن غبار فراموشی از وقایع گذشته و جلوگیری از نابودی میراث فرهنگی منطقه عنوان نمود.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟