دیدبان
به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد

همایش «رجایی و با‌هنر، نماد استکبار‌ستیزی تا مرز شهادت»

همایش «رجایی و با‌هنر، نماد استکبار‌ستیزی تا مرز شهادت»

به گزارش دیدبان به نقل از تولید نیوز، همایش رجایی و با‌هنر، نماد استکبار‌ستیزی تا مرز شهادت هشتم شهریور در مسجد سید اصفهان صورت می‌گیرد.

این برنامه پس از برگزاری نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در مسجد سید اصفهان برگزار می‌شود.

مقابله با استکبار‌ستیزی یکی از مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که ایشان در دیدار شرکت ‌کنندگان  اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بار‌ها به این موضوع تأکید کردند و بدون شک اصفهان با برگزاری برنامه رجایی و با‌هنر، نماد استکبار‌ستیزی تا مرز شهادت در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی فرمودند با همه توان اجازه نفوذ و حضور آمریکایی‌ها در ایران را نمی‌دهیم و جمهوری اسلامی دست دوستی به سوی همه دولتهای اسلامی دراز می‌کند.

رهبر معظم انقلاب مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی سبیل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله قاطع با تلاش امریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی سیاسی و فرهنگی در ایران ادامه دادند: نقشه نظام سلطه در منطقه بر دو پایه ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.

بنا به فرموده ایشان مجاهدت در راه خدا تنها به معنای جنگ نظامی نیست بلکه شامل مبارزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز می‌شود و امروز مصداق عینی مجاهدت در راه خدا شناخت نقشه‌های استکبار در منطقه اسلامی و به ویژه منطقه راهبردی و حساس غرب آسیا و برنامه‌ریزی برای مبارزه با آنها است که این مبارزه باید شامل مقابله دفاعی و مقابله هجومی باشد.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: اگر چه توطئه‌های استکبار در منطقه اسلامی، سابقه‌ای طولانی دارد اما فشار‌ها و توطئه‌ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تشدید شد تا این تجربه در دیگر کشور‌ها تکرار نشود و نظام جمهوری اسلامی از 35 سال گذشته همواره هدف تهدید‌ها، تحریم‌ها، فشار‌های امنیتی و توطئه‌های مختلف سیاسی بوده و ملت ایران به این فشار‌ها عادت کرده است.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه امروز مهم‌ترین وظیفه، تلاش برای از بین بردن این اختلاف‌ها است، بیان کردند: ما صریحاً و علناً گفته‌ایم که جمهوری اسلامی ایران دست دوستی را به سوی همه دولت‌های اسلامی منطقه دراز می‌کند و با دولت‌های مسلمان هیچ مشکلی ندارد.

ایشان اشداء علی الکفار رحماء بینهم را یکی از اصول و مبانی مستحکم نظام اسلامی دانستند و ادامه دادند: ما براساس درس امام بزرگوار (ره) و خط مسلم جمهوری اسلامی، با استکبار سرآشتی نداریم اما با برادران مسلمان بنای دوستی و رفاقت داریم و ما در حمایت از مظلوم توجهی به مذهب نمی ‌نیم و همان حمایتی را که از برادران شیعه خود در لبنان کردیم از برادران اهل سنت خود در غزه نیز انجام داده‌ایم و مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می‌دانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: تشدید اختلاف در دنیای اسلام ممنوع است و ما با هر رفتار و حرکتی که سبب ایجاد اختلاف شود، حتی از جانب برخی گروه‌های شیعه مخالفیم و اهانت به مقدسات اهل سنت (ع) را محکوم می‌کنیم و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی نقطه مقابل سیاست‌های منطقه‌ای امریکا است.

ایشان با تاکید بر اینکه آنها به دنبال تجزیه کشور‌های منطقه و ایجاد کشور‌های کوچک و تابع هستند اما به حول و قوه الهی این اتفاق رخ نخواهد داد، خاطر نشان کردند: امروز امریکایی‌ها به صراحت از تجزیه عراق دم می‌زنند و تجزیه عراق و اگر بتوانند سوریه، هدف مشخص امریکایی‌ها است اما تمامیت ارضی کشورهای منطقه و عراق و سوریه برای ما بسیار مهم است.

آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: امپراطوری رسانه‌ای ظالمان در عین ادعای بی‌طرفی با تحریف و دروغ و انواع روش‌های پیچیده در خدمت اهداف زورگویان جهانی است.

ایشان در پایان تاکید کردند: با وجود رجز‌خوانی‌های استکبار و دنباله‌های آن، بدون تردید عزت و قدرت اسلام، به برکت حضور مردان و جوانان و زنان مجاهد، روشن و تضمین‌شده است و آینده منطقه به ملت‌های مسلمان تعلق دارد.

مردم مؤمن و انقلابی اصفهان همیشه و در هر شرایطی در صحنه هستند و از فرامین رهبر معظم انقلاب تبعیت می‌کنند و در مقابل تمام دشمنی‌های دشمنان با تبعیت از رهنمود‌های رهبری از ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی ایران دفاع می‌کنند

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران