دیدبان

ایهود باراک: رفتار نتانیاهو کودکانه بود

ایهود باراک: رفتار نتانیاهو کودکانه بود

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نخست وزیر این رژیم را به داشتن رفتار «کودکانه» در مدیریت پرونده آزادی «گیلاد شالیط» سرباز اسیر اسرائیلی متهم کرده است.

در جدیدترین فایل صوتی که از «ایهود باراک» منتشر شده، او «بنیامین نتانیاهو» را به داشتن رفتار «کودکانه» در مدیریت پرونده آزادی «گیلاد شالیط» سرباز اسیر اسرائیلی متهم کرد و گفت، هر چند نخست وزیر در ابتدا با این کار مخالف بود اما بعد، از آن برای خود اعتبار جمع کرد.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، باراک گفته، او نخست وزیر مردد را به سمت آزادی این اسیر اسرائیلی و سپس به وضع قانونی سوق داده که مبادله‌های آینده را محدود سازد. به گفته او، دغدغه نتانیاهو بیشتر فرصت‌های تبلیغاتی بوده است که آزادی شالیط در اختیار او قرار داده تا خود این اقدام.

بر اساس این گزارش، دفتر بنیامین نتانیاهو، اظهارات ایهود باراک را «غیرمسئولانه» خوانده و آنها را رد کرده است.

ایهود باراک در این فایل صوتی گفته، زمانی که شالیط آزاد شد، نتانیاهو در مراسم بزرگداشت آزادی او، رفتارهای بچگانه‌‌ای از خود بروز داده است که این رفتارها بسیار شرم‌آور بوده‌اند.

وی در توضیح این موضوع گفت: «این مراسم در داخل پایگاه نیروی هوایی برگزار شد. عموما یک فرد فنی از ستاد مشترک ارتش این مراسم را سازماندهی می‌کند. اما در این مراسم، گروه‌هایی از دفتر نخست وزیر برای سازماندهی این مراسم حضور داشتند و همه چیز بر روی یک مسئله متمرکز شده بود و آن اینکه در نخستین تصویری که از شالیط هنگام پیاده شدن از هواپیما منتشر می‌شود، فقط بی‌بی (نتانیاهو) در کادر باشد».

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت، اگر قرار بود به حرف آنها گوش دهد، باید از نزدیک شدن به شالیط همراه با نتانیاهو خودداری می‌کرده است.

بر اساس این گزارش، در تصویر آزادی شالیط، باراک در کنار نتانیاهو دیده می‌شود که در کنار شالیط ایستاده و آن طرف این اسیر اسرائیلی نیز «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش ایستاده است.

ایهود باراک افزود، منطق نتانیاهو این است که تصویر و کلمه بیشتر از عمل تاثیرگذار است.

او با بیان اینکه نتانیاهو در ابتدا با مبادله شالیط با 1027 اسیر فلسطینی مخالف بوده است، گفت: «هر چقدر او مخالفت می‌کرد من برای چند ماه او را تحت فشار قرار دادم تا دو کار را انجام دهد؛ نخست آزادی شالیط و دیگری تصویب قانونی در کنست برای اعمال محدودیت بر مبادله اسرا. در نهایت او با آزادی شالیط موافقت کرد اما از انجام گام دوم خودداری کرد و همین باعث ربودن سه نوجوان اسرائیلی شد».

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، به دنبال انتشار این فایل صوتی، حزب لیکود به انتقاد از ایهود باراک پرداخت و گفت او برای بازگشت به افکار عمومی از همه خطوط قرمز عبور کرده است از جمله بدنام کردن نخست وزیر و صدمه زدن به منافع مهم اسرائیل.

به دنبال جنجالی که بر سر این فایل‌های صوتی به پا شده، ایهود باراک رسانه‌ها را تهدید کرده که علیه آنها شکایت خواهد کرد.

تیم حقوقی او روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد اگر فایل‌های صوتی برگردانده نشوند و انتشار آنها ادامه یابد، علیه هر کسی که در این کار دست داشته، گام‌های حقوقی بر‌ داشته می‌شود.

آنها افزودند: «انتشار این فایل‌های صوتی بدون اجازه ایهود باراک، خیانت به اعتماد و همین طور نقض قانون و ژورنالیسم اصولی است».

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن