دیدبان

حمایت ۵۰ رهبر مسیحی از برجام

حمایت ۵۰ رهبر مسیحی از برجام

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، جمعی از رهبران مسیحیت با ارسال نامه‌ای به قانونگذاران کنگره آمریکا از آنها خواستند سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ را تأیید کنند.

در این نامه که به امضای بیش از ۵۰ نفر از رهبران مسیحیت رسیده از نمایندگان کنگره آمریکا خواسته شده عقلانیت حضرت مسیح (ع) را به خاطر آورده و سند «برجام» را رد نکنند.

امضاکنندگان این نامه که نمایندگانی از شاخه‌های مختلف مسیحیت اعم از «کاتولیک»، «کواکرها» (جامعه مذهبی دوستان) و «پنتاکوستالیسم» را شامل می‌شوند، علاوه بر جنبه‌های فنی، ملاحظات اخلاقی تأیید «برجام» را مد نظر قرار داده‌اند.

۵۱ رهبر مسیحی در این نامه با اشاره به استفاده آمریکا از بمب‌های اتمی برای بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در سال ۱۹۴۵ که تنها موارد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ است، می‌نویسند: «ما به عنوان رهبرانِ مذهبیِ تنها کشور استفاده کننده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ وظیفه داریم هنگام بروز فرصت‌های منع اشاعه، چه در کشور خودمان و چه در سر تا سر جهان، شجاعانه صحبت کنیم.»

نمایندگان کنگره آمریکا قرار است تا ۱۷ سپتامبر درباره سند «برجام» که در تیرماه سال جاری بین ایران و کشورهای ۱+۵ امضا شد رأی‌گیری کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن