دیدبان

تحریف‌کنندگان خط امام(ره) غریبه نیستند!

تحریف‌کنندگان خط امام(ره) غریبه نیستند!

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان ، حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل اظهار کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره) انقلابی بودن یعنی قانونی بودن. یعنی اعتقاد به اخلاق اسلامی، خودباوری و احترام به دیگران. انقلابی‌گری به معنای افراطی‌گری از دیدگاه امام راحل مردود است.

وی افزود: ما وقتی به سیره و زندگی امام‌خمینی(ره) نگاه می‌کنیم باید مجموعه آن را الگو قرار دهیم. بعضی سخنان امام(ره) در پاسخ به یک موضوع خاص بوده است و ما باید مجموعه کلام و راه امام را مدنظر قرار دهیم. راه امام(ره) یعنی اسلامیت و جمهوریت. اگر بخواهیم با نام اسلامیت، جمهوریت را کنار بگذاریم و یا خدای نکرده با نام جمهوریت اسلامیت را کنار بگذاریم از مسیر و خط امام فاصله گرفته‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام در سیره و راه خود تشکیل نهاد دولت را برای ادامه نظام ضروری می‌دانست، تأکید کرد: حضرت امام نهاد قانون و مراجعه به آرای مردم را ضروری می‌دانستند و اینها از محکمات خط، راه و سیره امام است.

این اظهارات در حالی است که مواضع برخی دولتمردان یا حامیان حزبی و سیاسی آنها در تعارض و تناقض با راه و مکتب حضرت امام(ره) قرار دارد. عدم تمکین به قانون از جمله این تناقض‌هاست که به دفعات از سوی برخی دولتمردان یاحامیان آنها مکرراً دیده شده است.

مخالفت اخیر رئیس جمهور با نقش شورای نگهبان و ادعای اینکه مجلس اول به رغم نبودن شورای نگهبان و حضور اعضای گروهک‌ها، بهترین مجلس بود، از جمله مواضعی است که در تعارض صریح با قانون اساسی و همچنین مواضع صریح حضرت امام(ره) قرار دارد و از جمله ایشان با حضور گروهک‌هایی مانند نهضت آزادی در مناصب اجرایی و تقنینی به شدت مخالفت کردند که در پاسخ نامه محتشمی وزیر کشور (سال ۶۶) معلوم است. بنابراین تحسین مجلس اول به اعتبار حضور گروهک‌های مخرب و فقدان نظارت شورای نگهبان و منع بعدی معظم‌له از حضور گروهک‌ها، مصداق تحریف رویکرد امام به ماجرای گروهک‌ها است.

همچنین حضرت امام موضع صریح و روشنی نسبت به آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و مصداق استکبار دارند که با مواضع برخی دولتمردان در زمینه اصرار بر اعتماد به این رژیم استکباری و گشودن باب رابطه و تعامل در تعارض کامل قرار دارد. در حالی که امام بر مرگ بر آمریکا اصرار ویژه داشت طیف مذکور تا مرز انتساب دروغ به امام و القای اینکه این شعار باید حذف شود و امام هم دنبال حذف آن بود، پیش رفتند.

از زاویه سوم اگر حضرت امام به رأی مردم احترام ویژه قائل بود، برخی مدعیان امروز حمایت از دولت در فتنه ۸۸ به روشنی نشان دادند که دشمن جمهوریت هستند. همچنان که از مقابله با اسلام و مقدسات ابایی ندارند. این طیف به ویژه پس از سال ۸۴ به تقابل با دولت منتخب مردم پرداختند و حتی یکی از مقامات دولت فعلی صراحتاً تصریح کرد دل ما از اول با منتخب سال ۸۴ صاف نشد!

نکته چهارم در تعریف افراط و تفریط و اعتدال است که با مقیاس جریان‌های تجدیدنظرطلب مواضع انقلابی حضرت امام، تند و افراطی تلقی می‌شود و کرنش در مقابل استکبار، عین میانه‌روی است. برخی اعضای این طیف نیز اتفاقاً مدعی شعار اعتدال دولت هستند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن