دیدبان

رایزنی ها برای تحویل اس ۳۰۰ به ایران

رایزنی ها برای تحویل اس ۳۰۰ به ایران

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، یک منبع آگاه وزارت خارجه کشورمان در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد: هیات ایرانی روز دوشنبه وارد مسکو خواهد شد تا در خصوص تحویل سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ روسیه مذاکره و رایزنی کند و همچنین در نمایشگاه صنایع هوایی ۲۰۱۵ میلادی نیز شرکت داشته باشد.

این منبع آگاه افزود: هیاتی از کشور ما فردا دوشنبه وارد روسیه خواهد شد تا در نمایشگاه هوایی ماکس شرکت کند. دو طرف همچنین در خصوص تحویل سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به ایران نیز بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

این دیپلمات وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت: تاریخ دقیق تحویل سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ پس از بازگشت این هیات، مشخص خواهد شد.
نمایشگاه صنایع هوایی ماکس ۲۰۱۵ در شهر ژوکوفسکی در نزدیکی مسکو طی روزهای ۲۵ تا ۳۰ اوت برگزار خواهد شد.

ایران و روسیه در سال ۲۰۰۷ میلادی قراردادی را برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به امضا رساندند ولی در سال ۲۰۱۰ میلادی در دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس ۳۰۰ را لغو کرد.

در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است. در مقابل نیز تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت ۴ میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا دستور لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به ایران را صادر کرده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن