دیدبان

تمایل بانک‌های انگلیس برای همکاری با ایران

تمایل بانک‌های انگلیس برای همکاری با ایران

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در دیدار با رئیس‌کل بانک مرکزی ایران اظهار داشت: به دلایل مختلف مایلیم بدانیم چالش‌های ایران بعد از رفع تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌ها چه خواهد بود و ایران چه اقداماتی در سطح اقتصاد کلان انجام خواهد داد.

وی با طرح این پرسش که بانک مرکزی بعد از رفع تحریم‌ها با چه چالش‌هایی روبه‌روست گفت: چالش‌ها و دشواری‌هایی روبه‌روی بانک‌ها در حوزه فاینانس و سرمایه‌گذاری وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: بانک‌های اروپایی و انگلیسی با جریمه‌های بالایی از آمریکا روبه‌رو شدند و به همین خاطر احتیاط زیادی برای قراردادهای بانکی به کار می‌گیرند.

هاموند با بیان اینکه بانک‌ها و موسسات مالی انگلستان تمایل زیادی برای همکاری با ایران بعد از رفع تحریم‌ها دارند، گفت: من هم با جنابعالی (رئیس کل بانک مرکزی ایران) در خصوص ضرورت همکاری دو کشور موافقم ولی در گام اول باید صحبت‌ بین دولت‌ها برای رفع موانع بروکراتیک و رگولاتوری صورت گیرد.

وی افزود: در گام دوم نیز دولت انگلیس قصد دارد سرمایه‌گذاری لازم در سفارت این کشور برای ترتیب امور در روابط تجاری انجام دهد.

وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه دولت انگلستان کاملا متعهد است که رفع تحریم‌ها انجام شود، افزود: با رفع تحریم‌ها و آزادسازی که بخشی از آن به موانع بانکی و مالی مربوط می‌شود، اثراتی را شاهد خواهیم بود.

هاموند افزود: با همتایان‌مان در اتحادیه اروپا و آمریکا و همچنین اوپک در حال مذاکره هستیم تا با رفع تحریم‌ها بانک‌ها کار خودشان را شروع کنند.

وی با بیان اینکه متقاعد کردن مسئولان مالی انگلیس نیاز به انجام اقداماتی از سوی ایران دارند، تریبون را در اختیار نماینده انجمن بانک‌های این کشور قرار داد که وی در ادامه سخنان هاموند گفت: اعضای انجمن از رفع تحریم‌ها حمایت می‌کنند و علاقه‌مند هستند درباره مقررات بین‌المللی برای رفع تحریم‌ها بیشتر بدانند.به گزارش تسنیم، وزیر خارجه انگلستان به همراه جمعی از فعالان اقتصادی این کشور بعدازظهر امروز (یکشنبه) در ساختمان میرداماد بانک مرکزی با ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از معاونانش دیدار کردند، هاموند و هیئت همراه ظهر امروز برای بازگشایی سفارت انگلستان وارد تهران شدند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن