دیدبان
با پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی

شجریان در وصف هاشمی رفسنجانی تصنیف می خواند!

شجریان در وصف هاشمی رفسنجانی تصنیف می خواند!

به گزارش دیدبان ، سایت تدبیر ۲۴ از سایتهای حامی دولت نوشت:
استاد محمدرضا شجریان در حال آماده‌سازی یک تصنیف باشکوه با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

این کار موسیقایی که از چندی پیش و به سفارش معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، ابتدا در جلسه بزرگداشت حافظ که در همین نهاد علمی و آموزشی برگزار گردید مطرح شد. استاد شجریان بعد از دریافت این پیشنهاد ابتدا با فروتنی نداشتن شرایط مناسب برای خواندن آواز و مشکلات کهولت سن برای حنجره را بهانه‌ای برای نپذیرفتن این پیشنهاد کرده است اما در ادامه و با توضیح اهمیت این موضوع و اختصاص بودجه‌‌ای در شان استاد آواز ایران، این پیشنهاد در دستور بررسی و برنامه ریزی برای تهیه ترانه مناسب توسط ایشان قرار گرفت.

استاد مسلم آواز ایران که طی ۶ سال گذشته از اجرای کنسرت و ارایه آلبوم موسیقی محروم بوده و در نوعی حصر فرهنگی قرار داشته است قرار است با ارایه این تک آهنگ ماندگار، ضمن اشاره به خدمات ارزشمند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و خدمات ماندگاری از جمله تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی از این شخصیت انقلابی قدردانی کند.

بنا بر گزارش خبرنگار تدبیر۲۴، این اثر هم اکنون در مرحله آهنگ‌سازی و تعیین ملودی مناسب توسط گروه هنری استاد محمدرضا شجریان که متشکل از هنرمندان شاخص و چهره‌های برگزیده این موسیقی کشور است، قرار دارد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که هماهنگی‌های لازم با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در این خصوص انجام و مقرر شده است در جلسه ای با مسئولان ارشد دولت و دانشگاه آزاد اسلامی این اثر رونمایی و اجرا شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن