دیدبان

روحانی حقوقدان هم قطعنامه را کاغذپاره دانست!

روحانی حقوقدان هم قطعنامه را کاغذپاره دانست!

دیدبان: روزنامه وطن امروز نوشت:  برد این موشک، طبق اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «۵۰۰کیلومتر» بوده و برای اولین بار، ایران در تولید موشک‌هایش از «سوخت جامد مرکب» استفاده کرده و عملا انحصار تولید این نوع از سوخت‌ها را شکسته است.

به گزارش تسنیم، احتمالا منظور وزارت دفاع از تولید موشک‌هایی که قابلیت استفاده از سوخت جامد مرکب را دارند، نمونه جدیدی از سوخت‌های جامد مرکب با استفاده از مواد سوختی و اکسیدکننده‌های جدید بوده است، چرا که پیش از این در تولید موشک‌های سجیل نیز از سوخت جامد مرکب، استفاده و این موضوع اعلام شده بود. این نوع سوخت‌ها، غالبا در موشک‌هایی که فضاپیما با خود حمل می‌کنند یا موشک‌های بالستیک‌ غول‌پیکر و دوربرد استفاده می‌شوند.

موشک فاتح ۳۱۳، پنجمین موشک از خانواده موشک‌های فاتح است. این موشک از لحاظ شباهت، بسیار شبیه دیگر اعضای هم خانواده خود است اما در سر جنگی، شباهت بیشتری به موشک بالستیک فاتح۱۱۰ دارد. درباره بدنه نیز، در بخش‌هایی از بدنه موشک فاتح ۳۱۳، الیاف کربن به کار رفته که این خود، به کاهش وزن و رادارگریزی موشک کمک قابل‌توجهی خواهد کرد.

حقوقدان علیه قطعنامه شورای امنیت!

روز گذشته در مراسم رونمایی از موشک فاتح ۳۱۳ حسن روحانی نیز حضور داشت و سخنرانی کرد. روحانی در بخشی از اظهارات خود تصریح کرد توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ برای کوتاه آمدن ایران از تقویت بنیه دفاعی خود نیست. روحانی در این‌باره گفت: «به شرق که نگاه کنید کشوری دارید که متأسفانه آمریکایی‌ها آنجا سکنی گزیدند، شما به غرب کشورتان نگاه می‌کنید می‌بینید یک کشور بزرگ در نا امنی و بی‌ثباتی تروریست‌ها قرار گرفته و ضمن آنکه آمریکایی‌ها آنجا هم حضور دارند، به جنوب که نگاه کنید از حضور دریایی قدرت‌های بزرگ گرفته تا پایگاه‌های آنها در کشورهای جنوب.

در کشوری که شرق و غرب و شمال و جنوبش شرایط خاص دارد ما می‌توانیم به فکر نباشیم و بی‌خیال باشیم؟ آن هم در شرایطی که می‌بینیم امروز قدرت‌های بزرگ گاهی به تروریست‌ها در جنگ نیابتی دارند پول و امکانات و اسلحه می‌دهند؟ و شما ببینید در منطقه چه بلوایی و چه وضعی پیش آوردند، نفعش برای کیست؟ با پول مردم هواپیما و بمب‌های مدرن می‌خرند و می‌زنند به سر همسایه مظلوم و فقیرشان. در این شرایط ما باید آماده، مجهز و مقتدر باشیم. او سپس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: «ما اعلام کردیم از هر کجا که لازم بدانیم سلاح می‌خریم و منتظر هیچ‌کس نخواهیم بود و اگر لازم بدانیم سلاحمان را بفروشیم خواهیم فروخت و خواهیم ساخت بدون ملاحظه هیچ قطعنامه‌ای».

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن