دیدبان
محمد دهقان:

آمریکا برای نفوذ به اروپا هم رحم نمی‌کند چه برسد به ایران

آمریکا برای نفوذ به اروپا هم رحم نمی‌کند چه برسد به ایران

دیدبان: محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تلاش آمریکا برای نفوذ در منطقه و ایران اظهار داشت: هدف آمریکا در مذاکراتی که با ایران داشت، این است که ایران را وادار به عقب‌نشینی از خواسته‌های خود کند و با اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌هایی که در زمینه‌های مختلف سیاسی و به‌ویژه نظامی و هسته‌ای پیدا می‌کند، یک اشراف اطلاعاتی بر ایران داشته باشد.

وی ادامه داد: این برداشت از مجموعه متونی که اکنون در دسترس است، برمی‌آید که آمریکایی‌ها چنین هدفی را دنبال می‌کنند تا با دسترسی به اماکنی که ادعا می‌کنند فعالیت هسته‌ای در آنها صورت می‌گیرد، به‌ویژه با اجرای پروتکل الحاقی بتوانند بر کشور اشراف داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این نیت آمریکایی‌ها در اقدامشان در تحریم تسلیحاتی و موشکی ایران مشخص است، تصریح کرد: تحریم موشکی یکی از مهم‌ترین مواردی است که نیت آمریکایی‌ها را برملا می‌کند؛ آنها ۸ سال فعالیت موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده باشد، منع کردند. از آنجا که تمام موشک‌ها ممکن است، چنین وضعیتی داشته باشد، معلوم است که آنها دنبال اشراف اطلاعاتی بر کشور و تحت‌نظر گرفتن فعالیت‌های اصلی نظامی ما هستند.

"تحریم ۵ساله تسلیحاتی ایران که در قطعنامه شورای امنیت آمده، نشان دهنده نیت آمریکایی‌هاست و مشخص می‌کند که هدف آنها عقب نشاندن ایران از عرصه‌های نظامی و صنعتی است همچنین محدودکردن فعالیت‌های مربوط به تحقیق و توسعه در زمینه هسته‌ای تا ۸ سال که ایران تنها می‌تواند، با یک نوع سانتریفیوژ کار کند، نشان می‌دهد که هدف آنها این است که ما را در زمینه فعالیت‌های علمی عقب نگه دارند و اجازه پیشرفت به ما ندهند".

دهقان افزود: البته آمریکایی‌ها کنار این اقدامات علنی، طبیعی است که به‌دنبال یک نوع رفتارهای نفوذی و سیطره اطلاعاتی بر همه کشورها هستند. آنها به اروپایی‌ها رحم نمی‌کنند، چه برسد به ایران که دشمن اسرائیل است و اسرائیل هم خط قرمز آمریکاست. اگر آنها بتوانند ما را از همه خواسته‌های خود محروم کنند و با ایجاد یک فضای دوقطبی در داخل کشور و عقب نگه‌داشتن ما از لحاظ نظامی، صنعتی، علمی و اقتصادی بتوانند با ایران دچار یک چالش بزرگ شوند و انقلاب را از بین ببرند، دریغ نخواهند کرد.

وی با تأکید بر "باید در داخل کشور انسجام ملی را حفظ کنیم" گفت: باید مراقبت کنیم کشور دچار دودستگی نشود همچنین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما مراقب نفوذ آمریکایی‌ها در کشور به‌ویژه در مراکز حساس باشند تا جایگاه جمهوری اسلامی ایران و قدرت منطقه‌ای که پیدا کرده، بر اثر برخی غفلت‌ها ضربه نخورد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان سخنان خود تأکید کرد: وحدت و یک‌پارچگی در داخل کشور و پیروی از راه امام و شهیدان و فرمایشات مقام معظم رهبری راه حل اصلی برای انسجام و پیشرفت کشور و جلوگیری از نفوذ بیگانگان است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن