دیدبان

اصلاح طلبان تندرو، خرازی را وادار به استعفا کردند

اصلاح طلبان تندرو، خرازی را وادار به استعفا کردند

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، پس از برگزاری کنگره حزب اتحاد ملت که بدل حزب منحله مشارکت محسوب می‌شود و پس از هجمه‌ها و انتقادات اخیر به مواضع صادق خرازی، رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان که انتقاداتی را نسبت به رابطه تندروهای جریان اصلاح طلب و غرب علیه منافع ملی مطرح کرده بود از سوی این جریانات مجبور به استعفا شد.

بر اساس اساسنامه حزب ندای ایرانیان پس از پذیرش استعفا، اعضای این حزب می‌بایست ظرف دو هفته کنگره اضطراری را تشکیل و رییس جدید را معرفی کنند.

حسن یونسی سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس ضمن تائید خبر استعفای صادق خرازی، رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت:‌ بالاخره ایشان دغدغه و دلایل شخصی برای خودشان دارند که آن موارد محفوظ است اما به نظر بنده این موضوع می‌تواند متاثر از فضای ایجاد شده باشد.

وی با بیان اینکه چرخش مسئولیت‌ها در تمام دنیا یک امر مرسوم است ادامه داد: آقای دکتر خرازی پس از جلسه عصر روز شنبه شورای مرکزی در یک اقدام غافلگیرانه استعفای خود را ارائه دادند که متن این استعفا اگر قرار باشد منتشر شود در پایگاه اطلاع رسانی حزب رسانه‌ای می‌شود.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان همچنین درباره زمان بررسی به این استعفا گفت:‌ قرار است در جلسه روز پنجشنبه دلایل استعفا را بررسی کنیم و قطعاً در این جلسه موافق و مخالف حاضر می‌شود.

یونسی همچنین درباره احتمال بررسی زودهنگام این درخواست تصریح کرد: ‌درصورت لزوم جلسه فوق‌العاده‌ای به همین منظور برگزار می‌شود ولی هنوز در این باره تصمیم‌ ‌گیری نشده است.

وی در پایان تصریح کرد:‌ در نهایت شورای مرکزی مطابق روال اساسنامه و آیین‌نامه حزب ندای ایرانیان؛ درخصوص پذیرش یا عدم پذیرش استعفای آقای خرازی تصمیم گیری می‌کند.

به گزارش فارس، صادق خرازی پس از استعفا از سمت خود، در نامه‌ای جداگانه خطاب به اعضای این حزب متنی را به شرح زیر منتشر کرد.

هو الحق

عزیزان ندا

شما مردان مرد این روز‌ها چون ساحل صخره‌های صبر و نجابت استوار بودید و استوار ماندید

بسان صخره‌های مستحکم که در برابر شلاق‌ها و تازیانه‌های امواج خروشان آب‌ها مقاومت کردید، و چنان درس جوانمردی و مردانگی را به نسل‌های آینده آمیخته و آموخته ساختید که تاریخ بلندمان از ان یاد خواهد کرد.اری روزهای‌های سخت ودشوار سپری می‌شود و پدیده‌ها، اصالت عینی و هویت مانا خواهند یافت

عزیزانم هم نداییان عزیز

رسالت ماندگار ندا به پاسداشت فضیلت هاست و بی‌شک رذیلت‌ها مدفون تاریخ می‌شوند و چنان که در بستر زمان هویت جامعه مدنی به اصالت اخلاق و رفتار ندائی خواهد بود

بیاد داشته باشیم که پیامبر عدالت و رحمت حضرت ختمی مرتبت صلوات الله و سلامه علیه به هنگام فتح مکه، بزرگ‌ترین حماسه اخلاق را چون ثبت در میراث ماندگار انسان و جهان ساخت. بیاد داریم‌‌ همان لحظه که «سعد بن معاذ» شمشیر می‌چرخاند و پرچم می‌افراشت و رجز می‌خواند و می‌گفت «أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَلْحَمَةِ» امروز به یکباره ازجانب فرمانده سپاه اسلام حضرت ختم المرسلین عزل شد و پیام و صدای رسای او طنین انداز در اصحاب سپاه اسلام گشت و پیام «أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَلْحَمَةِ» امروز روز رحمت الهی است در جریده عالم ضبط شد.

عزیزانم

این بنده خدا و برادر کوچک و کمترین شما باعث محنت و سختی و فشار بر شما خردمندان خبیر شدم از یکایک شما پوزش می‌طلبم از شکوه حضور نداییان و مقاومت و استقامتتان قدر دانی می‌کنم و با صدای بلند می‌کویم تا ندا مظهر و سمبل اخلاق و هویت ماندگار جمعی است

بار دیگر دست بیعت به همه شما فرهیختگان اصیل و همرزمان و همسنگرانم در حزب ندا می‌دهم و زمین ادب در محضرتان بؤسه می‌زنم و از خداوند حکیم و بینا برای یکایک شما فره مردان روزکار، عزت دارین و صلاح و فلاح و رستگاری طلب می‌نمایم

رعیت ملت ایران
سید محمد صادق خرازی

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن