دیدبان

وکیل احمدی‌نژاد: ادامه تخریب او را محبوب‌ تر می‌کند

وکیل احمدی‌نژاد: ادامه تخریب او را محبوب‌ تر می‌کند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، وکیل مدافع رئیس جمهور سابق کشورمان با تکذیب خبر حضور احمدی‌نژاد در دادگاه به دلیل اعترافات بقایی گفت: قریب سه سال است تاکتیک دروغ بزرگ، حربه مسئولان و رسانه‌های حامی دولت برای نشراکاذیب علیه احمدی‌نژاد شده است.

سید عادل حیدری  درباره خبر هفته گذشته برخی سایت‌ها مبنی بر حضور احتمالی محمود احمدی‌نژاد در دادسرا در پرونده حمید بقایی، ضمن ابراز نگرانی از شیوع دروغ‌پردازی‌ در جامعه اظهار کرد: در سیستم‌های رسانه‌ای و تبلغیاتی، تاکتیکی وجود دارد به نام «تاکتیک دروغ بزرگ» که ظاهراً مبدع آن گوبلز وزیر اطلاعات هیتلر بوده و نهایت استفاده را از این تاکتیک کرده است به گونه‌ای که برخی از پیروزی‌های آلمان در جنگ جهانی، بی گمان حاصل نبوغ او در این زمینه بوده است. این نظریه تا سال‌ها مبنای اصلی «پروپاگاندا» محسوب می‌شد. گوبلز می‌گوید دروغ هر قدر بزرگ‌تر باشد، باور آن برای مردم راحت‌تر است و دروغ را آنقدر بزرگ بگوئید که کسی جرأت و فکر تکذیب آن را پیدا نکند.

وکیل مدافع احمدی نژاد ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی مسئولان و رسانه‌های حامی آنها، از این تاکتیک علیه آقای احمدی‌نژاد و دیگر کارگزاران دولت‌های نهم و دهم استفاده می‌کنند. مثلا وقتی آقای جهانگیری می‌گوید مجموع درآمدهای دولت‌های نهم و دهم 950 میلیارد دلار بوده و آقای احمدی‌نژاد با واردات 700 میلیارد دلاری از چین برای جوانان چینی اشتغال ایجاد کرده است یعنی دقیقا استفاده از این تاکتیک؛ زیرا در طول هشت سال فعالیت‌های دولت‌های نهم و دهم بر اساس گزارش رسمی موجود، کل واردات کشور از چین حدود 40 میلیارد دلار بوده است که درصد بیشتر آن نیز مربوط به‌ سال‌های پایانی دولت دهم آنهم به دلیل تشدید تحریم‌هاست. بنابراین بیان آمار 16 تا 17 برابری، یک دورغ بزرگ است.

درآمد 950 میلیارد دلاری دولت‌های نهم و دهم کذب محض است

حیدری افزود: این در حالی است که در مدت دو سال فعالیت دولت یازدهم، میانگین سالانه میزان واردات از چین بسیار بیشتر از میانگین سالانه واردات دولت‌های نهم ودهم بوده است که هر فردی می‌تواند به سایت‌های معتبر از جمله سایت گمرک و غیره مراجعه و پس از مقایسه، خود قضاوت کند.

وکیل مدافع احمدی‌نژاد گفت: البته اصل عدد 950 میلیارد دلار نیز کذب محض است و یا قضیه گم شدن دکل نفتی با وزن حدود یکصد هزار تن که بزرگی دروغ آن به اندازه وزن دکل است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از این قبیل دروغ‌های بزرگ در طول سه سال اخیر به دولت‌های نهم و دهم به ریاست آقای احمدی‌نژاد منتسب شد که البته سکوت وی باعث شد تا منتشر‌کنندگان این اکاذیب جسورتر شده و به تاکتیک دیگری که از تاکتیک‌های پر کاربرد در سیستم رسانه‌ای است متوسل شده و استفاده کنند و آن تاکتیک تکرار است؛ یعنی دروغ‌های بزرگ خود را مکرراً بیان و منتشر کردند.

رسانه‌های حامی دولت، دستگاه قضا را نشانه رفته‌اند

حیدری یادآور شد: اخیراً در برخی سایت‌ها و روزنامه‌های حامی دولت، دروغ دیگری با عنوان «احمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود» و عناوین مشابه مشاهده شد که به نظر می‌رسد منتشرکنندگان آن، پا را از افترا زدن به آقای احمدی‌نژاد و بقایی و ... فراتر گذاشته و دستگاه قضایی را نشانه رفته‌اند زیرا مدعی هستند به دلیل اعترافات آقای بقایی، آقای اجمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود.

وکیل مدافع رییس جمهور سابق کشورمان گفت: این ادعا بدین معنی است که این رسانه‌ها به اعترافات آقای بقایی و در نتیجه به پرونده دسترسی دارند که نتیجه گرفتند به دلیل اعترافات آقای بقایی، آقای احمدی‌نژاد را به دادگاه می‌برند.

بقایی جرمی انجام نداده که اعتراف کند

حیدری که وکالت بقایی را نیز بر عهده دارد افزود: ما معتقدیم اولاً آقای بقایی جرمی انجام نداده تا اعترافی داشته باشد و القا کلمه «اعتراف» و تکرار آن با هدف تلقین کردن این مطلب کذب به افکار عمومی است زیرا اگر فردی جرمی انجام دهد و دلایلی برای اثبات آن وجود داشته باشد اصلاً نیازی به اعترافات وی نیست. این در حالی است که دستگاه قضایی در حال رسیدگی به پرونده است و تا رسیدگی‌ها به اتمام نرسد و جرمی اثبات نشود، هر حرفی از سوی رسانه‌ها در این باره گزافه است زیرا وقتی سخنگوی دستگاه قضا به صراحت اعلام کرد که از بیان محتویات پرونده و حتی اتهامات معذوریم، چگونه تعدادی سایت خبری و روزنامه حامی دولت، ادعای دسترسی به اعترافات ناکرده آقای بقایی را دارند.

قوه‌قضاییه انتشار این اکاذیب را پیگیری کند

وکیل مدافع احمدی نژاد گفت: ثانیاً دستگاه قضایی آنقدر مقتدر و مراقب است که محتویات پرونده‌های مطروحه در آن، آنهم پرونده آقای بقایی در دسترس احدی قرار نگیرد و متاسفم که آقایان حتی حرمت دستگاه قضایی را نیز نگاه نداشته و با این کار حتی به گونه‌ای دستگاه قضایی را نیز نشانه رفته‌اند و به طور غیرمستقیم سعی کرده‌اند توان و اقتدار دستگاه قضایی و سلامت کارکنان آن را در حفظ و حراست از پرونده‌ها مخدوش کنند که فکر می‌کنم انتشار این اکاذیب چون فی‌الواقع به دستگاه قضایی باز‌می‌گردد، می‌بایست از سوی خود قوه‌قضاییه نیز پیگیری شود.

ادامه پروژه تخریب رییس جمهور سابق توسط رسانه‌های حامی دولت

حیدری با تاکید بر کذب بودن ادعای «احمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود» افزود: پس از پیگیری موضوع مشخص شد تمامی روزنامه‌ها و سایت‌های منتشرکننده این اکاذیب خبر را منتسب به سایت جهان‌نیوز کرده‌اند و وقتی به این سایت مراجعه کردم، متوجه شدم تعمداً با اعلام حدس کذب خود که «احتمالاً احمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود» این بهانه را به برخی روزنامه‌ها و سایت‌های حامی دولت داده تا با فرافکنی و بزرگنمایی و توسل به همان تاکتیک دروغ‌ بزرگ، پروژه تخریب آقای احمدی‌نژاد را ادامه دهند و اگرچه به فضل الهی هرچه نشر اکاذیب بیشتر می‌شود مردم فهیم ایران به واقعیات بیشتری پی برده و آقای احمدی‌نژاد محبوب‌تر می‌شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن