دیدبان

لاریجانی:اختلافات به جدل تبدیل نشود

لاریجانی:اختلافات به جدل تبدیل نشود
به گزارش دیدبان به نقل از فارس، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان ویژه ماه محرم که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه نباید اقتصاد کشور به واردات وابسته باشد، گفت: رهبر انقلاب با تحلیل درست از شرایط بین‌المللی امسال را به نام سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری کردند و در ادامه مسئله اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه وجود نقدینگی زیاد در جامعه تورم زا است، افزود: توجه به تولید ملی راه حل مشکلات است و اگر سرمایه‌ها به سمت تولید سوق داده شود تورم کاهش می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی شناخت مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردمی کردن اقتصاد موجب رونق اقتصادی است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی بیان کرد: باید اراده‌های مردم را تقویت کرد تا به سمت تولید حرکت کنند و باید بسترهای لازم نیز از سوی دولت و مجلس فراهم شود.

لاریجانی تسهیل فضای کسب و کار را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید اراده‌ها به سمت تولید و کار پیش برود و حمایت‌ها نیز باید صرف تولید شود.

وی یکی از نکات مهم در اقتصاد مقاومتی را خودکفایی در تولیدات محصولات استراتژیک نظیر گندم دانست و افزود: ایران که تفکر نه شرقی و نه غربی را ترویج می‌کند باید در تولید محصولات استراتژیک خودکفا باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی توجه به ظرفیت صنایع را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد:‌ باید از بخش صنعت نیز حمایت‌های لازم صورت گیرد چرا که اگر به صنایع رسیدگی نشود شاهد بروز مشکلاتی مانند تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکاری خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام راحل در تمام قیل و قال‌های سیاسی چتری از وحدت را مورد توجه قرار می‌دادند افزود: رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این تفکر اهتمام دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشوری که آزادی وجود دارد اختلاف نظر امری طبیعی است، ادامه داد: ولی کیفیت و نوع بیان و طرح موضوعات می‌تواند به گونه‌ای باشد که به وحدت لطمه وارد نکند.

وی با انتقاد از اینکه برخی از طوفان‌ها به دلیل طرح نظر نیست و از تخریب، تهمت زدن و کینه توزی نشأت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند اختلاف نظر اشکالی ندارد ولی نباید این مسئله به جدال تبدیل شود.

لاریجانی گفت: پدیده تخریب، دیگران را از میدان بیرون کردن و یک قضیه کوچک را به ماجرای بزرگ تبدیل کردن کار خائنانه‌ای است.

وی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نباید برخی‌ها سوار بر موج احساسات شده و بر اختلافات دامن بزنند و این سخن بسیار حکیمانه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پنج ویژگی‌ مسلمان واقعی از دیدگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: تدبیر، دین، ادب، حیا و اخلاق پنج ویژگی یک مسلمان از دیدگاه امام حسین(ع) است و امیدواریم که ما نیز بتوانیم این ویژگی‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن