دیدبان

از وات تا فرگوسن + تصاویر

از وات تا فرگوسن + تصاویر

به گزارش دیدبان به نقل از فرهنگ ، مسئله اختلاف های نژادی در جامعه آمریکا امر جدیدی نیست، در جدیدترین اعتراض ها به اتخاذ این سیاست مردم معترض به اقدامات نژاد پرستانه نیروهای پلیس آمریکا در روزهای گذشته و مصادف با  سالروز کشته شدن مایکل براون جوان سیاه پوست توسط پلیس این کشور در خیابان های شهر فرگوسن دست به راهپیمایی زدند که از سوی نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

درست 50 سال پیش بود که در چنین روزهایی آمریکا شاهد بالاگرفتن خشونت های نژادی بود. شورش وات یکی از ماندگارترین حوادث تاریخی آمریکاست، رویدادی که با بازداشت یک راننده سیاه پوست متهم به مست بودن آغاز شده و زمینه درگیری شدید میان پلیس آمریکا و مخالفین نژاد پرستی را فراهم می آورد.

این شورش که در 11 اوت صورت پذیرفت با ورود گارد ملی آمریکا و عدم موفقیت رهبران سیاه پوستان و سفید پوستان در مهار زمینه ایجاد تنشی بزرگ در آمریکا را فراهم آورد.

ایندیپندنت در سال روز آن واقعه در اقدامی جالب به تشابهات گسترده این دو رویداد پرداخته و نتیجه گیری نموده که با وجود گذشته 50 سال دگرگونی چندانی در تغییر رفتار با اقلیت های نژادی به ویژه با سیاه پوستان در جامعه آمریکا صورت نپذیرفته است، لذا در گزارشی تصویری به مشابهات این دو رویداد پرداخته است.

گفتنی است که قتل مایکل براون این نوجوان 18 ساله سیاه پوست در تاریخ نهم اوت سال 2014 میلادی ماه ها موجی از تظاهرات اعتراض آمیز خیابانی را به همراه درگیری های شدید میان نیروهای پلیس و معترضان در این شهر به راه انداخت.

از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر از وات تا فرگوسن + تصاویر

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن