دیدبان

ابتکار با چه مجوزی با بی بی سی مصاحبه کرد؟!

ابتکار با چه مجوزی با بی بی سی مصاحبه کرد؟!

دیدبان: امروز سه شنبه سایت تلویزیون فارسی بی بی سی، مصاحبه ای از معصومه ابتکار با تیتر «ایران خواستار همکاری با سایر قدرت های منطقه برای پیشبرد صلح است» منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار افکار خبر ، این مصاحبه بلافاصله با واکنش هایی مواجه شد و رسانه و تحلیلگران به انتقاد از این مصاحبه پرداخت و انجام این مصاحبه را برخلاف اظهارات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حسین نوش آبادی سخنگوی این وزارتخانه توصیف کردند.

بعد از صدور مجوز برای ورود یک تیم خبری بی بی سی به ایران در روز ۱۳ مرداد امسال، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد با توضیح در این زمینه اعلام کرد که این مجوز به بی بی سی فارسی داده نشده و باید بگویم که بی بی سی جهانی در دولت قبل هم در ایران دفتر برای فعالیتهایش داشت و مجوز آن ابطال نشده بود.

نوش آبادی با بیان اینکه مجوز بی بی سی یک هفته ای است، افزود: این مجوز برای تهیه گزارش پیرامون مسائل هسته ای در چارچوب مقررات و شئونات جمهوری اسلامی ایران داده شده که این گزارش باید به دور از سیاه نمایی و دروغ پردازی باشد.

اما تیم بی بی سی روز ۲۱ مرداد وارد تهران شد. علی جنتی سه روز بعد در اظهار نظری در این زمینه گفت: «شبکه بی بی سی فارسی اصلا به ایران دعوت نشده است و حتی مسئولان ما با انجام مصاحبه با این شبکه منع شده اند».



http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000439/nf00439034-1.jpg


اما امروز اتفاق دیگری افتاد و مشخص شد این تیم خبری در مدت یک هفته ای حضور خود در ایران تنها به گزارش پیرامون موضوع هسته ای نپرداخته بلکه به اقدامات دیگری مشغول بودند که از آن جمله می توان به مصاحبه آنها با مقامات و مسئولین دولتی که هیچ مسئولیتی در خصوص مسایل هسته ای ندارند، اشاره کرد.

البته معلوم نیست این تیم خبری با چه افراد دیگری هم مصاحبه کرده و باید منتظر بود و در روزهای آینده خروجی این تیم را مشاهده کرد.

اما پیرامون مصاحبه خانم ابتکار با این تیم خبری ذکر چند نکته ضروری است:

۱-آنطوور که نوش آبادی اعلام کرده این تیم خبری موظف بود که پیرامون مسائل هسته ای در چارچوب مقررات و شئونات جمهوری اسلامی گزارش تهیه کند، سوال این است که مصاحبه این افراد با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست چه ارتباطی با مجوز داده شده دارد؟ ابتکار چه مسئولیتی در خصوص مسایل هسته ای دارد؟

۲-قطعا انجام این مصاحبه با هماهنگی مسئولین روابط عمومی و تیم رسانه ای سازمان محیط زیست بوده، حال سوال این است که این آقایان مسئول از حیطه مجوز داده شده به این افراد با خبر بودند؟ آیا آنها از روی غفلت و یا تعمدا و با علم به اینکه تیم بی بی سی مجوز تهیه گزارش در خصوص مسایل هسته ای را دارد، مقدمات مصاحبه رئیس خود با تیم بی بی سی را فراهم کردند؟ آیا پاسخگوی اقدام خود خواهند بود؟

۳-چرا سایت بی بی سی بلافاصله مصاحبه را از صفحه اول خود خارج کرد و این مصاحبه در صفحه مربوط به اخبار ایران نیز وجود ندارد در حالی که در این صفحه اخبار مربوط به شش روز پیش وجود دارد اما مصاحبه ابتکار که مربوط به امروز است در این صفحه نیست.

۴- وزیر ارشاد اعلام کرد که مسئولان ما با انجام مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی منع شده اند، حال سوال این است این رسانه ها که مرتب علیه ملت ایران خبر و تحلیل می زنند، چقدر با هم فرق دارند؟

۵- اگر بی بی سی و این تیم آنها با افراد دیگر مثلا چند فتنه گر مصاحبه کرده باشند و در روزهای آینده آنرا منتشر کنند، چه کسی پاسخگوست؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن