دیدبان

فساد در کمین ستاد سوخت

فساد در کمین ستاد سوخت

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری با صدور حکمی سرپرست جدید ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل کشور را منصوب کرده است.

بر این اساس پس از تغییر علیرضا فیض بخش، سید علی حسینی به عنوان رئیس جدید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انتخاب شده است و پیش بینی می شود به زودی تغییرات جدید در بدنه مدیران این ستاد آغاز شود.

محمد شریعتمداری معاون رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با بیان اینکه رکورد اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش اسقاط خودروهای کار و سنگین، پیگیری مطالبات ستاد سوخت، ساماندهی و نظم بخشیدن به مسایل داخلی ستاد و افزایش مرکز اسقاط به منظور شکست انحصار و قانونمند کردن آنها را از جمله دستاورهای ستاد سوخت است، گفت: بعضی فعالیت های ستاد سوخت به صورت طبیعی در معرض فساد است که شکل گیری کمیته های نظارتی و انضباطی در راستای مبارزه با فساد بسیار موثر بوده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین تاکید کرد: در معرفی و انتصاب به گونه‌ای عمل کردیم که دست مسئولان وزارت راه و شهرسازی در مدیریت و انتصاب بعد از انتقال ستاد کاملا باز باشد.

به گزارش مهر، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از سال ۱۳۸۵ با توجه به تبصره ۱۳ قانون بودجه سال‌های ۸۵ و ۸۶ کل کشور با عنوان ستاد تبصره ۱۳ آغاز به کار کرد که با ابلاغ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در سال ۱۳۸۷ به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تغییر نام یافت.

برنامه ریزی راهبردی، سیاست گذاری در سهمیه بندی بنزین، کارت هوشمند سوخت، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، خروج خودروهای فرسوده و برخی از هماهنگی های بین بخشی از جمله اقدامات این ستاد در حوزه حمل و نقل و سوخت به شمار می رود.

هیات دولت اخیرا انتزاع ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از نهاد ریاست جمهوری و انتقال آن به وزارت راه با عنوان مرکز ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت را تصویب کرده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن