دیدبان

چرا صندلی داغ احمدی‌نژاد پخش نشد

چرا صندلی داغ احمدی‌نژاد پخش نشد

به‌گزارش دیدبان ، روزنامه آرمان در ستون «شنیده‌ها»ی امروز چهارشنبه، خبرهای زیر را تحت عنوان اخبار ویژه منتشر کرده است:

* رأی مرتضوی آماده است

شنیده شد که رئیس مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران از ابلاغ حکم پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با تامین اجتماعی و کهریزک تا پایان هفته جاری خبر داد. تسنیم نوشت؛ محسن افتخاری در پاسخ به این سئوال که وکیل تامین اجتماعی اعلام کرده در مراجعه روز دوشنبه مرتضوی و وکلای شکات، حکم پرونده به دلیل تایپ نشدن ابلاغ نشده است، اظهار کرد: رای دادگاه تایپ شده و آماده است اما هنوز در سیستم ثبت نشده است. رئیس مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران افزود: تا پایان هفته جاری، حکم دادگاه درباره این پرونده به طرفین ابلاغ می‌شود.

* ادامه تجمع مربیان پیش دبستانی مقابل مجلس

شنیده شد که جمعی از مربیان پیش دبستانی از شهرهای مختلف کشور برای چندمین روز در اعتراض به وضعیت استخدامی خود سه‌شنبه به تجمع مقابل مجلس ادامه دادند. ایرنا نوشت؛ یکی از این تجمع‌کنندگان اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش باید بدون برگزاری آزمون و با اولویت نسبت به استخدام مربیان پیش دبستانی که مدت پنج سال و بیشتر سابقه کار دارند، اقدام کند. وی با بیان اینکه این تجمع‌کنندگان
سه‌ شب گذشته را مقابل مجلس گذرانده‌اند، افزود: دولت پیش از این با استخدام با شرط برگزاری آزمون موافقت کرد ولی ما خواهان استخدام بدون برگزاری آزمون هستیم. این تجمع‌کنندگان، خواستار اجرای طرح رسیدگی به وضعیت مربیان پیش دبستانی شد. مربیان پیش دبستانی برای رسیدگی به وضعیت استخدامی خود در چند ماه اخیر بارها مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند. بیشتر این تجمع‌کنندگان مربیان زن هستند.

* تلاش‌های رسانه‌ای تیم احمدی‌نژاد

شنیده شد که نماینده رشت در مجلس در پاسخ به روند شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از احمدی‌نژاد در قوه قضائیه، تصریح کرد: قوه قضائیه انصافاً قوه مستقلی است و در زمان مناسب به این شکایت نیز رسیدگی می‌کند و نمایندگان مجلس نیز در این راه از قانون تمکین می‌کنند. ایلنا نوشت؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: تیم دولت قبلی به نحوه هوشمندانه‌ای جریان رسانه‌ای کشور را دنبال می‌کند و به بهانه‌های مختلف علاقه دارند در تیتر اخبار قرار گیرند و احمدی‌نژاد را به تیتر اخبار بازگردانند تا فراموش نشوند. وی درباره جرایم مالی برخی افراد منتسب به دولت قبل و لزوم رسیدگی به آنها در آستانه انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به هوشیاری که در دستگاه‌های نظارتی و قاطعیت قوه قضائیه، کسی در انتخابات آینده مجلس فرصت استفاده از پول‌های شبهه‌دار را نخواهد داشت.

* رسیدگی به تخلفات معاونان مرتضوی

شنیده شد که عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، گفت: تخلفات معاونان مرتضوی و اعضای سابق سازمان تامین اجتماعی در قالب رسیدگی قوه قضائیه به گزارش تفحص به‌صورت مورد بررسی قرار می‌گیرد. ایلنا نوشت؛ نادر قاضی‌پور تصریح کرد: پرونده تحقیق‌و‌تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی هنوز به دادگاه نرفته و پرونده در مرحله بازپرسی است. این موضوع در قالب چند پرونده مجزا منفک شده و قرار است در چند شعبه مختلف بررسی شود. وی با تاکید بر اینکه برای پرونده یادشده هنوز کیفرخواست، صادر نشده، افزود: طی صحبت‌هایی که نمایندگان تفحص‌کننده با بازپرس پرونده داشته‌اند، قرار بر این شده که همه ابعاد تخلفات و جرایم انجام شده در تامین اجتماعی به‌ویژه تخلف‌های معاونان مرتضوی و هیات‌مدیره سابق سازمان تامین اجتماعی نیز به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

* آخرین پست اینستاگرامی نهاوندیان چه بود؟

شنیده شد که رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جدیدترین پست اینستاگرامی خود از تجمع ایرانیان خارج از کشور برای حمایت از برجام، تشکر کرد. محمد نهاوندیان ذیل تصویری از ایرانیان مقیم خارج از کشور که در حمایت از برجام تجمع کرده بودند، نوشت: «ایرانی دلش برای ایران می‌تپد، به سرفرازی ایران می‌بالد، در غم و شادی هم میهنانش شریک است. اینگونه حضورهای خودجوش و پرمعنا در سراسر جهان، برای حمایت از توافق تاریخی «برجام» از سویی نماد عظمت فرهنگ ایرانی- اسلامی است که افتخارش را در قدرت منطق و استدلال می‌بیند و پیروزیش را در استقرار صلح و آرامش می‌یابد. از سوی دیگر، تجلی وحدت ملی است که همه ایرانیان، فارغ از تنوع سلیقه‌های سیاسی، در دفاع از کیان ایران و فردای جوانان این سرزمین، یک پارچه و یک صدا می‌گویند: جاویدان ایران عزیز ما. »


* چرا صندلی داغ احمدی‌نژاد پخش نشد

شنیده شد که داریوش کاردان گفت، به خاطر اینکه من در زمانی صندلی داغ را ترک کردم که دیگر یخ شده بود. تا زمانی که داغ بود اجرا می‌کردم و زمانی که حرارتش پایین آمد، گفتم من نمی‌آیم. خیلی هم شایعات درست کردند. دلیل اصلی این بود که بنده شخصا انصراف دادم و گفتم نمی‌آیم. حتی با تهیه‌کننده و کارگردان برنامه، کارمان به مشاجره لفظی هم کشید. گفتم: آقا نمی‌آیم، نمی‌آیم، نمی‌آیم! برای اینکه برنامه حرارت خود را از دست داده است. انتخاب نوشت؛ جالب اینجاست که بعد از اینکه نرفتم و افراد دیگری برنامه را اجرا کردند اما در هفته دفاع مقدس و هفته بسیج باز هم من رفتم و صندلی داغ را اجرا کردم. چون دلم می‌خواست بروم. الان هم دلم همین را می‌خواهد، دوست دارم با رئیس‌جمهور صحبت کنم. با معاونانش صحبت کنم. اما درباره برنامه‌ای که با شهردار وقت تهران محمود احمدی‌نژاد داشتم می‌توانم به عبارت شاید و باید اشاره کنم. اولا دوست ندارم راجع به آن برنامه صحبت کنم. شاید صندلی احمدی‌نژاد در آن برنامه که توام با قهر و جدل بود آنقدر داغ شد که دیگر قابل پخش نبود. قهر من از صندلی داغ. . . در این مورد ادامه ندهیم.

* تصاویر خاص در تبلیغات ایران خودرو

شنیده شد که این روزها که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها صحبت از عدم خرید خودرو به ویژه خودروی صفر است، برخی تصاویر نیز گوشی به گوشی می‌شود که تبلیغ خودروی ایران خودرو است. پارسینه نوشت؛ منبع مشخصی برای تصاویر تاکنون مشخص نشده اما برخی بر این باورند که این تصاویر مربوط به نمایشگاه پیشین خودرو در مسکو است. تلاش برای یافتن تصاویر مشابه این در نمایشگاه‌های خودرو که ایران خودرو در آن شرکت کرده ناکام ماند. گفتنی است، از چندی پیش کمپینی در شبکه‌های اجتماعی برای عدم خرید خودرو به ویژه خودروی صفر به راه افتاده و از مردم خواسته شده تا ارزان شدن خودرو اقدام به خرید خودرو نکنند.

* مهلت یک ماهه نمایندگان به وزیر کشور

شنیده شد که امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه این کمیسیون حضور یافت و به سؤالات نمایندگان پاسخ داد. در این جلسه نمایندگان سؤالاتی پیرامون عزل و نصب برخی استانداران، تقسیمات کشوری و مشکلات منطقه‌ای از وزیر کشور داشتند که رحمانی فضلی به سؤالات آنان پاسخ داد. ایرنا نوشت؛ امیر خجسته افزود: در نهایت از ۹ نماینده‌ای که قصد سؤال از وزیر کشور را داشتند سه نماینده از سؤالاتشان انصراف دادند، یک نماینده قانع شد و دو نماینده قانع نشدند. سه نماینده نیز به وزیر کشور فرصت یک ماهه دادند تا مشکلات پیرامون سؤالات‌شان را حل و فصل کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن