دیدبان

روایت ترکان از «فرمایشات بزرگان دولت»!

روایت ترکان از «فرمایشات بزرگان دولت»!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور روحانی اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با هفته‌نامه صدا که پیرامون مبحث بودجه صدا و سیما منتشر شده، با بیان اینکه صدا و سیما اصلاً نباید بودجه بگیرد! گفته است: بنده از بسیاری از بزرگان دولت فعلی شنیده‌ام که می‌فرمودند اگر صداوسیما را در اختیار دولت بگذارند، ما بدون کمک مالی دولت و با رعایت معیارهای نظام آنرا اداره خواهیم کرد.

وی همچنین تأکید کرده است: به نظر بنده صداوسیما باید با درآمدهای خودش اداره بشود و فارغ از این که بتواند با درآمدزایی هزینه‌های خودش را تأمین کند، باید از منبع این درآمدها به دولت مالیات هم بدهد.



*از ادبیات ناصحیح ترکان و اشاره‌هایی مثل «بزرگان دولت» و «می‌فرمودند»! که بگذریم، باید بیان کرد اگر هم در دولت کنونی چنین مدیران یا به قول ترکان بزرگانی حضور دارند، بهتر است تدابیر خود را در امور جاریه کشور و بویژه در اقتصاد و فرهنگ به کار ببرند تا بر طبق گفته‌های وزیر اقتصاد، دولت در شب پرداخت یارانه‌ها به مردم عزادار نشود، و ایضاً آب خوردن مردم به تحریم‌ها گره نخورد و زمانی هم این ندا از درون دولت برنخیزد که «خزانه خالیست»!

«صدا و سیما» یک نهاد حاکمیتی در جمهوری اسلامی ایران است که وسعت و بزرگی آن در کنار فعالیت‌های گسترده داخلی و خارجی که در اوج انجماد رسانه‌های کشورهای مسلمان و تحریم‌های موجود علیه کشور انجام می‌دهد، این سازمان مهم و به قول سیاسیون «قوه چهارم» مملکت را نیازمند توجه و بودجه‌های کلان می‌سازد.

بدیهیست که نگاه بنگاه‌داری به صدا و سیما و انتظار درآمدزایی گسترده از نهادی که عقلاً و قانوناً نباید و نمی‌تواند همه‌ی شعوب خود را به پول و درآمدزایی گره بزند، نگاه درستی نیست.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن