دیدبان

پیگیری نماینده ها برای رفع مشکل معیشتی آزادگان

پیگیری نماینده ها برای رفع مشکل معیشتی آزادگان

به گزارش دیدبان به نقل از افکار، عضو کارگروه ایثارگران کمیسیون اجتماعی مجلس از نشست با علی لاریجانی رئیس مجلس و پیگیری موضوع درمان جانبازان و مشکل معیشتی آزادگان از سوی وی خبر داد.

فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه به همراه مجتبی رحماندوست نماینده تهران و محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه داشته، گفت: این جلسه در خصوص پیگیری مشکلات ایثارگران و جانبازان بویژه در بحث درمان آنها و همچنین مشکلات معیشتی آزادگان با رئیس مجلس صحبت شد.

وی با بیان اینکه در خصوص درمان جانبازان مشکلاتی وجود داشته که باید با رایزنی مجلس و دولت این مشکلات رفع شود، گفت: در قانون بودجه و قانون تنظیم مقررات مالی مطرح شده بود که هزینه های دارو و درمان جانبازان و ایثارگران شاغل در سازمانها، نهادها و ارگانهای دولتی و عمومی با مسئولیت دستگاه مربوطه است و آن عزیزانی که شاغل در سازمانها و نهادهای دولتی و عمومی نیستند پیگیری درمان آنها با بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

عضو کارگروه ایثارگران کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در ابلاغیه دولت از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشکال و ابهامی وجود داشت که ما برای حل این مشکل با علی لاریجانی رئیس مجلس صحبت کردیم و ایشان هم ضمن طرح موضوع با نوبخت رئیس این سازمان خواستار رفع مشکل در اسرع وقت شد.

آلیا همچنین با اشاره مطالبات آزادگان گفت: در سالهای اخیر آزادگان به مراجعاتی به نمایندگان خواستار رفع مشکلات خود بودند.

وی با اشاره به مواد ۵۱ و ۶۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گفت: اگر چه این مواد که مربوط به وضعیت معیشتی آزادگان است، به تصویب مجلس رسیده اما پیگیری جهت اجرای این قانون از بنیاد شهید و امور ایثارگران به نتیجه نرسید زیرا مسئولین بنیاد اعلام کردند که اجرای این مواد قانونی پس از تصویب در مجلس نیاز به تهیه و ابلاغ آئین نامه از طرف هیئت دولت دارد.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: پیش نویس این آئین نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران آماده و به هیئت دولت ارائه شده اما هیئت دولت به دلیل بار مالی در تصویب و ابلاغ آن تعلل می کند.

آلیا افزود: ما در جلسه امروز از آقای دکتر لاریجانی خواستیم که در جهت رفع این مشکل و تصویب و ابلاغ آئین نامه موضوع را در رایزنی با دولت مورد تاکید قرار دهد.

وی گفت: آقای لاریجانی در این زمینه هم قول مساعد داده تا با مقامات دولتی در این زمینه صحبت و مشکل را رفع کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن