دیدبان

محاصره اقتصادی صدا و سیما توسط دولت روحانی

محاصره اقتصادی صدا و سیما توسط دولت روحانی

دیدبان: رسانه ملی همچنان از سوی دولت یازدهم تحت محاصره مالی و اقتصادی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، بعد از فشارهای دو ساله دولت به صدا و سیما و عدم تامین بودجه این سازمان، مقامات دولتی در اوایل اردیبهشت وعده دادند که تنها توانایی تامین یک سوم بودجه رسانه ملی را دارند.

براساس توافقی که در آن مقطع زمانی بین دولت و صدا و سیما انجام گرفت قرار بر این شد که مسوولین این رسانه، دو هزار میلیارد از سه هزار میلیارد بودجه را، خود تامین نمایند و یک میلیارد دیگر را دولت تامین نماید.

 تاکنون و با گذشت نزدیک به 5 ماه از سال‌جاری، دولت حتی یک ریال نیز به این سازمان کمک نکرده است.

اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که سازمان صدا و سیما در برخی از ماهها از پرداخت حقوق کارکنان قراردادی و ساعتی خود نیز دچار مشکلات بحرانی شده که حتی دیگر قادر به برنامه تولیدی نیست.

برخی خبرها حکایت از آن دارد که مشکلات مالی صدا و سیما به اندازه‌ای زیاد شده که این سازمان مجبور است برخی از استودیوها و ساختمانهایی که الزاما بایستی برای امور تولیدی(مانند ساختمان گلستان) در اختیار داشته باشد را در معرض فروش قرار دهد. با این همه برخی صاحبان نفوذ، مانع پرداخت وام های بانکی به سازمان صدا و سیما شده اند.

با وجود حمایت های صددرصدی سازمان صدا و سیما از عملکرد اقتصادی دولت مخصوصا در حوزه یارانه ها و در حوزه سیاسی مخصوصا توافق هسته ای، هنوز مشخص نیست چرا رسانه ملی در محاصره مالی و اقتصادی دولت قرار دارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن