دیدبان

پول بنیادهای جاسوسی هلندی در جیب «مسعود بهنود»

پول بنیادهای جاسوسی هلندی در جیب «مسعود بهنود»

دیدبان: مسعود بهنود از عناصر ضد انقلاب و مدیر سایت روزآنلاین که سابقه همکاری با ساواک و حمایت از گروهک‌های تروریستی و سران آن‌ها مثل عبدالمالک ریگی را در کارنامه کاری خود دارد و امروز به یک پای ثابت رسانه‌های ضدانقلاب نظیر بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا، دویچه‌وله و... تبدیل شده است هدفی جز رسمیت بخشیدن به اپوزیسیون خارج از کشور و تامین خواسته‌‎های طراحان انقلاب مخملی در ایران را در ذهن ندارد.

بهنود که جزو عناصر وابسته به رژیم پهلوی و از افراد نزدیک به هویدا محسوب می‌شد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به جریان‌های ساختار شکن همانند مجاهدین متمایل شده و پس از آن به فعالیت‌های مطبوعاتی در ایران پرداخت که اوج آن مربوط می‌شود به زمان روی کارآمدن دولت اصلاحات که در نهایت به دلیل توهین‌های مکرر به نظام توسط دستگاه قضایی مجرم شناخته شده و روانه زندان می‌شود.

پیگیری های خبرنگار جهان نیوز نشان می دهد وی که بودجه روزآنلاین را با واسطه و از طریق بنیادهای جاسوسی نظیر هیفوس از دولت هلند دریافت می‌کند با قرار وثیقه از اوین آزاد شده و سپس به خارج از کشور فرار می‌کند و اسم خود را در لیست مجرمان فراری ثبت می‌نماید.

هسته مرکزی مخالفان جمهوری اسلامی ایران

مسعود بهنود پس از فرار از کشور و دریافت پناهندگی در اروپا، به همراه عده‌ای از مخالفان نظام همانند حسین درخشان، ابراهیم نبوی، مجید محمدی، عباس احمدی، احمد سلامتیان و علیرضا نوری‌زاده جریانی را ایجاد کردند که به هسته اصلی دشمنی های فرهنگی و رسانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران و حمایت از اصلاح طلبان در ایران تبدیل شد.

نکته قابل توجه در شکل‌گیری این گروه حضور فردی به نام مهدی طلعتی به عنوان نقطه اتصال مخالفان نظام در اروپا و آمریکا است. طلعتی که خود در سال ۲۰۰۱ به کشور سوئیس رفته و پناهنده می‌شود فعالیت‌هایش را بیشتر به صورت پنهان انجام می‌دهد.

البته یکی از حامیان اصلی این گروه که به دو حوزه "کانادا - آمریکا" و "اروپا" تقسیم شده‌اند، بنیاد پروهلوتیا یکی از بزرگترین سازمان‌های فرهنگی واقع در سوئیس است.

اخبار به دست آمده نشان می دهد، هر چند که گروه تشکیل شده توسط این افراد رهبر مشخصی ندارد اما سه چهره سرشناس آن، بهنود، نوری‌زاده و طلعتی وظیفه هماهنگی با دیگران را برعهده دارند. گروه فوق از زمان تشکیل تا به امروز هر سه ماه یکبار در سوئیس گرد هم آمده و در مورد برنامه‌های آتی خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

مدیریت فتنه سال ۸۸

مسعود بهنود که جزو افراد شاخص در مجموعه‌های رسانه‌ای ضدانقلاب و شبکه‌های خبری علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، نقش فعالی را در اتاق فکر اپوزسیون خارج نشین به عنوان رابط شبکه بی بی سی با افراد معاند نظام ایفا کرده است به گونه‌ای که پس از انتخابات مجلس هفتم و ناامیدی از به پیروزی رسیدن اصلاح طلبان در ایران به فکر تقویت این گروه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم افتاده و مسئولیت تامین محتوای رسانه‌ای در امور اجتماعی و تاریخ معاصر را برای دگرگون جلوه دادن اوضاع ایران و تحریف واقعیت‌های تاریخی با توجه به سابقه حضورش در حکومت پهلوی برعهده گرفته و در جهت ایجاد بحران‌های خبری برای برخورد مستقیم اصلاح طلبان با نظام گام برمی‌دارد.

وی برای تاثیرگذاری برمسؤولین به منظور تقابل با یکدیگر، مطلب «سپهسالار قورباغه» را در ۳۱ خرداد ۸۸ نوشت و لاریجانی، شورای نگهبان و احمدی‌نژاد را تشویق به استعفا و... کرد.

وی همچنین ادعاهای بی‌اساس فتنه‌گران را در همین مطلب پیگیری و در مطلب "سبز می‌مانم" در تاریخ ۲۶ دی ماه ۸۸ فتنه‌گران را تشویق به آشوب کرد. او در مطلب «بر سر قرار سبز» در ۱۲ آبان ۸۹ با روحیه دادن به فراریان فتنه‌گر مثل علی‌نژاد برای آن‌ها دلسوزی کرد.

منبع: جهان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن