دیدبان

شرط موافقت برای دیدار با بابک زنجانی

شرط موافقت برای دیدار با بابک زنجانی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در خصوص طلاق توافقی نیز گفت: این موضوع مورد توجه دستگاه قضایی قرار گرفته است تا حتی‌الامکان از پاشیدگی کانون خانواده جلوگیری کنیم لذا در این زمینه اقداماتی را انجام دادیم که از جمله آن می‌توان به دقت بیشتر برای بررسی شاهدان طلاق توافقی که در برخی موارد واقعی نبودند اشاره کرد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: بر اساس حکم شرع افرادی باید از طرف زن و مرد تعیین شوند تا در صورتی که امکان مصالحه و سازش وجود داشته باشد جلوی از هم پاشیدگی خانواده گرفته شود. در این زمینه قضات توجیه شده‌اند که تا حد امکان به این امر توجه کنند. البته برخی دادگاه ها سرشان شلوغ است و ممکن است نتوانند ساعت‌ها برای رسیدگی به این موضوع وقت بگذارند.

اژه‌ای همچنین در خصوص شکایت دولت دهم از پورمحمدی وزیر دادگستری، گفت: چیزی به ذهن ندارم که دولت دهم از آقای پورمحمدی شکایت حقوقی کرده باشد. البته برخی مطالب را در سایت‌ها مطرح کرده‌اند اما تاکنون شکایت حقوقی دولت دهم از وی صورت نگرفته است.

وی در خصوص شکایت علیه مشایی نیز یادآور شد: هر شکایتی که ثبت می‌شود در ابتدا باید مستنداتی در رابطه با آن ارائه شود که اگر توجیه اتهامی را نسبت به فردی نشان دهد این پرونده تشکیل و به آن رسیدگی می‌شود. در زمینه شکایت علیه وی اطلاعی ندارم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در زمینه پرونده ممسنی که سراج رئیس سازمان بازرسی مطرح کرده بود که این پرونده ابعاد گسترده‌ای دارد نیز گفت: توضیحات من همان توضیحات قبلی است و چیزی برای اضافه کردن ندارم.

اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تایید می‌کنید تعدادی از نمایندگان مجلس نامه‌ای برای ملاقات با بابک زنجانی به قوه قضائیه داده‌اند و اینکه برای این کار با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز رایزنی کرده‌اند، گفت: این نامه به قوه قضائیه رسیده است و تا آنجا که می‌دانم اعلام کردیم که اگر نمایندگان مجلس خواسته‌ای مطابق قانون داشته باشند موافقت می‌شود که در همین راستا با این نمایندگان قراری گذاشته شده است که قصد آنها را در رابطه با این ملاقات بدانیم تا اگر مطابق قانون باشد همراهی کنیم. همچنین در خصوص رایزنی با رئیس مجلس نیز اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص انحلال تیم داماش گیلان و واگذاری آن به افرادی به اسم مه‌آفرید نیز که در بین آنها وجود دارد تصریح کرد: بنده در مورد واگذاری یا عدم واگذاری خبری ندارم اما در مورد سوال دوم باید بگویم که مه‌آفرید امیرخسروی به احکام مالی محکوم شد که همه اموال وی توقیف نشد چرا که رد مال صورت گرفته و بقیه اموالش برای ورثه‌شان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وزیر دادگستری اعلام کرده است که رئیس دفتر رئیس جمهور سابق نقشی در پرونده ۳ هزار میلیاردی داشته است، گفت: اسم رئیس دفتر رئیس جمهور سابق در این پرونده مطرح بود که ممکن است وی اعمال نفوذی کرده باشد ولی در این زمینه چیزی به اثبات نرسیده است.

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری در زمینه دادگاه روزچنگ که برخی نمایندگان به شدت تاکید داشتند معاون اول دولت وقت نیز در این زمینه نقش داشته است، خاطر نشان کرد: در کیفرخواست یدالله روزچنگ در زمینه نقش معاون اول دولت وقت چیزی نداریم لذا حرف زیاد است اما باید ببینیم چه چیزی اثبات می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دیروز در پیامک کانون صنفی معلمان مطرح شد که ۱۳ مرداد پایان مدت محکومیت رسول بداغی است چرا وی هنوز در زندان است، تصریح کرد: این موضوع که ۱۳ مرداد پایان مدت محکومیت وی است صحت ندارد و اگر کسی محکومیتش تمام شود آزاد می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: گاهی اوقات کسی محکومیتی دارد که در یک پرونده تمام می‌شود اما در پرونده دیگری قرار برایش صادر شده است که نمی‌تواند از زندان آزاد شود که در این زمینه مردم شاید اطلاعی نداشته باشند.

اژه‌ای در خصوص پرونده بزرگ ۱۲ هزار میلیاردی که گفته شده بود متهم بازداشت نشده است، نیز تصریح کرد: در زمینه پرونده آقای زنوزی ۲ پرونده وجود داشت در پرونده اول وی مبلغی به بانک‌ها بدهکار بود که در دوران بازداشت برخی از اموال را تسویه کرد و نسبت به بقیه موارد هم جریمه نقدی و حبس شد.

وی اضافه کرد: مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان ثابت نشد اما مبلغ قابل توجه بود و وی تسویه کرد. اما پرونده مفتوحی غیر از این مبلغ وجود دارد که هنوز رسیدگی به آن ادامه دارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن