دیدبان

اسامی برخی کاندیداهای کمیسیون رسیدگی به توافق

اسامی برخی کاندیداهای کمیسیون رسیدگی به توافق

دیدبان: نمایندگان مجلس فردا یکشنبه و همچنین سه شنبه و چهارشنبه این هفته جلسه علنی دارند.

به گزارش افکارخبر، یکی از مهمترین دستور کار نمایندگان در این هفته انتخاب اعضاء کمیسیون ویژه رسیدگی کننده به توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ و آثار و پیامدهای آن است.

بعد از جمعبندی مذاکرات در وین، برخی از نمایندگان تقاضا داشتند که کمیسیون ویژه رسیدگی کننده به توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ و آثار و پیامدهای آن، در مجلس تشکیل شود که این امر مورد موافقت هیئت رئیسه مجلس قرار گرفت و اعضای کمیسیون مذکور این هفته در صحن مجلس انتخاب خواهند شد.

قرار است تا ۱۵ نماینده برای بررسی برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک در صحن مجلس انتخاب شوند.

خبرنگار افکارخبر در راهروهای مجلس شورای اسلامی شنیده که فراکسیون اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت بعنوان ۲ فراکسیون مهم مجلس، در روزهای گذشته برای انتخاب ۱۵ نماینده این کمیسیون رایزنی هایی داشتند و به سازو کاری دست یافتند.

یکی از نمایندگان مجلس با تائید خبر تعیین سازکار مذکور به خبرنگار افکار خبر گفت: قرار شد پنج نماینده از سوی فراکسیون اصولگرایان و پنج نماینده از سوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت انتخاب و معرفی شوند. سپس این ۱۰ نماینده پنج نماینده را انتخاب کنند تا جمع شان به ۱۵ نماینده برسد.

وی افزود: همچنین قرار شده تا در هنگام انتخاب نمایندگان برای کمیسیون مذکور در صحن مجلس، فقط همین ۱۵ نماینده نهایی شده ۲ فراکسیون، کاندیدا شوند و غیر از آنها کسی کاندیدا نشود.

این نماینده با اشاره به دلیل انتخاب این ساز و کار برای انتخاب ۱۵ نماینده مذکور گفت: نظر نمایندگان این بود که کسی عضو این کمیسیون شود که اولا هم کارشناس و خبره در این زمینه باشد و هم اینکه پشتوانه رای مجلس داشته را داشته باشد و ۲ کمیسیون بر آنها توافق کرده باشند.

وی در ادامه گفت: علی اصغر زارعی، علیرضا زاکانی و سید محمود نبویان نمایندگان تهران، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، ابراهیم کارخانه ای نماینده همدان و حسن کامران نماینده اصفهان از سوی فراکسیون اصولگرایان و کاظم جلالی نماینده شاهرود، حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان، علاء الدین بروجردی نماینده بروجرد، سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین از سوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از جمله نمایندگانی هستند که تصمیم دارند بعنوان اعضای این کمیسیون از طرف فراکسیون خود معرفی شوند.

انتخاب اعضای این کمیسیون در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد و احتمالا در جلسه فردا و یا سه شنبه این هفته در صحن مجلس انتخاب خواهند شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن