دیدبان

دردسرهای هیلاری کلینتون ادامه دارد

دردسرهای هیلاری کلینتون ادامه دارد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم به نقل از راشاتودی، چارلز مک کالاف بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا روز چهارشنبه به کنگره گفته است که حداقل ۵ ایمیل از سرور شخصی هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا حاوی اطلاعات طبقه بندی شده بوده است.

در حالی که کمپین انتخاباتی کلینتون هرگونه اشتباه کاری وی در استفاده از ایمیل شخصی در دورانی که وزیر خارجه بوده را رد کرده است ولی کلینتون سرورهای شخصی خود را در اختیار اف بی آی قرار داده تا تحقیقاتی در این خصوص انجام شود. این مساله موجب کاهش محبوبیت کلینتون در نظرسنجی های جدید شده است.

ایمیل های شخصی کلینتون که حاوی اطلاعات طبق بندی بوده است، مربوط به سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ است و حاوی عکس های شناسایی و سیگنال های رهگیری از ماهواره های سیا و پنتاگون بوده است.

مک کالاف تاکید کرده است که ۲ پیام حاوی اطلاعات فوق محرمانه بوده است. وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که انتشار بدون مجوز این اطلاعات می توانسته آسیب جدی و زیادی به امنیت ملی و روابط خارجی آمریکا بزند.

منتقدان نیز نگرانی هایی را در خصوص احتمال دسترسی هکرها به اطلاعات طبقه بندی شده از طریق سرورهای شخصی کلینتون مطرح کرده اند.
کمپین انتخاباتی کلینتون همچنان بر این مساله تاکید می کند که هیچ گونه نقض امنیتی صورت نگرفته است. تصمیم ناگهانی کلینتون برای در اختیار قراردادن سرورهای شخصی خود به اف بی آی، بسیاری از استراتژیست ها را بهت زده کرده است.

افشای مطالب بیشتر در خصوص استفاده کلینتون از ایمیل شخصی موجب ادامه روند نزولی محبوبیت وی شده است. نظرسنجی دانشگاه مانموث که پیش از تحویل سرورهای کلینتون به اف بی آی انجام شده، نشان می دهد که ۵۲ درصد آمریکایی ها بر این باورند که این ایمیل ها باید به خاطر احتمال افشای اطلاعات طبقه بندی شده، در زمره تحقیقات مجرمانه قرار گیرد.

جنیفر پالمیری مدیر ارتباطاتی کلینتون نیز در تلاش برای رد این اتهامات گفته است: زمانی که کلینتون این اطلاعات را دریافت یا ارسال کرده است، هیچ یک از این اطلاعات طبقه بندی شده نبوده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن