دیدبان

جریان مسجدی باید به سیاست خط بدهد

جریان مسجدی باید به سیاست خط بدهد

به گزارش "دیدبان": امام جمعه تهران به نمایش گذاشتن جلوه های دینی در کشور را گامی در مسیر گسترش معنویت دانست و گفت: ما دین را عین سیاست می دانیم و باید افراد متدین و جریان مسجدی به سیاست خط بدهند.

سید احمد خاتمی در گفتگو با شبستان با اشاره به دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: به نمایش گذاشتن جلوه های دینی در کشور گامی در مسیر گسترش معنویت است. کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس این انگیزه شکل گرفتند که با زبان هنر فرهنگ دینی و معرفت را ترویج کنند.

حجة الإسلام و المسلمين خاتمی عنوان کرد: ترویج، تعمیق و تبیین دین، تهذیب و تلاش در جهت رشد اخلاقی جامعه، تلاش در جهت ترویج نظام اسلامی و همراهی دین با سیاست راهبردهایی هستند که برای رسیدن به اهداف فرهنگی باید در مساجد حفظ شود. ما دین را عین سیاست می دانیم و باید افراد متدین و جریان مسجدی به سیاست خط بدهند.

امام جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اخلاق ابراز داشت: در همه عرصه ها پیشرفت حاصل شده ولی به موازات آن پیشرفت اخلاقی نداشتیم که کانون های مساجد می توانند با تربیت دینی و اخلاقی صحیح نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

سيد احمد خاتمی با اشاره به این که جذب جوانان کاری خداپسندانه است گفت: هر گونه تلاشی که در جهت دین داری و نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه شکل گیرد تلاشی مقدس و ارزشمند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با نگاهی به زندگی نبی اکرم(ص) می توان دریافت مساجد علاوه بر محل انجام فرایض می تواند محلی برای حل مشکلات سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی باشد. باید با الگوگرفتن از شیوه حضرت خاتم الانبیاء(ص) مساجد به محل اجتماع دلدادگان حضرت حق متعال تبدیل شده و کارگشای مردم باشند.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است