دیدبان

برنامه ریزی داعش برای انفجار در مغرب

برنامه ریزی داعش برای انفجار در مغرب

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، گروه تروریستی «داعش» در حال برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات انفجار در انتخابات مغرب و ترور وزیر کشور و وزیر دادگستری و سران احزاب این کشور، به کمک گروه تکفیری «توحید و جهاد» و افراد مسلح لیبی است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «المغرب الیوم»، گروه تروریستی داعش قصد دارد همزمان با انتخابات پیش‌روی مغرب عملیات‌های انفجاری تروریستی دراین کشور انجام دهد.

در یک گزارش اروپایی که مدرسه «نظامی پاریس» آن را منتشر کرده است، آمده است جنبش تکفیری «توحید و جهاد» در مغرب، که با «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش بیعت کرده است، انجام این مأموریت را بر عهده گرفته است.

آنها قصد دارند در این مأموریت تروریستی، رهبران احزاب، متولیان انتخابات و همچنین «مصطفی ارمید» وزیر دادگستری و «محمد حصاد» وزیر کشور را هدف ترور قرار دهند.

بر اساس این گزارش، از آنجا که این انتخابات در مغرب یک وضعیت سیاسی استثنایی است و به دنبال آن این کشور تدابیر قوی امنیتی را برای مواجهه با اقدامات انفجاری سیاسی حاکم در منطقه (تونس و لیبی) اخذ کرده است، تحرکات داعش در شمال آفریقا در چند هفته آینده بر تلاش برای برنامه‌ریزی انفجار در انتخابات متمرکز خواهد بود.

این گزارش ضمن تاکید بر اینکه «داعش در صدد است از افراد مسلح در لیبی برای ایجاد اغتشاش در مغرب استفاده کند»، هشدار داد: «عناصر تروریستی تلاش می‌کنند از هر منفذی به خاک مغرب وارد شوند».

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن