دیدبان

هاشمی حکم صادره برای مهدی را غیرقانونی و غیرشرعی می‌داند

هاشمی حکم صادره برای مهدی را غیرقانونی و غیرشرعی می‌داند

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز مهدی هاشمی به همراه خانواده و وکلای خود برای معرفی خود به زندان اوین آمد و پس از خداحافظی با خانواده‌اش وارد زندان شد.

محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آقای امین ناصری معاون دادستان و سرپرست دادسرا حضور داشتند که ما پس از صورت جلسه مهدی را تحویل دادیم.

وی افزود: حکم قطعاً و یقیناً خلاف بین شرع است و ما این موضوع را به زودی ثابت می‌کنیم و رئیس قوه قضاییه هم خواهد پذیرفت.

وی افزود: ما دلایل زیادی داریم برای اینکه نشان دهیم حکم خلاف بین شرع است و مهدی هم قبل از ورود به زندان صراحتاً اعلام و اصرار کرد که فیلم دادگاه پخش شود.

وکیل مهدی هاشمی تصریح کرد: من کفر می‌کنم اگر رئیس قوه قضاییه فقط فیلم را ببیند خودش ماده ۴۷۷ (ماده ۱۸ سابق) را اعمال می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که از کجا می دانید رئیس قوه قطعاً قبول می‌کند، گفت: ما مسائلی را در دادگاه دیدیم که در صورت جلسات دادگاه است که همه اینها دلایل ما برای خلاف شرع بودن حکم است.

وی در خصوص پس گرفتن درخواست اعاده دادرسی گفت: ما درخواست اعاده دادرسی را به دیوان عالی ارسال کردیم، دیوان بیش از ۴۰ شعبه دارد متأسفانه یکی از سایت‌ها به دروغ نوشته بود که ما خواسته‌ایم که به شعبه خاصی برود این در حالی است که ما خواستیم به شعبه ویژه نرود و آن شعبه‌ای بود که اگر می‌رفت حکم تأیید می‌شد.

وکیل مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: اما می‌خواستند به شعبه ۱۸ بفرستند که به همین دلیل ما پسش گرفتیم کما اینکه در تجدیدنظر هم خواهش کردیم به دو شعبه نرود چرا که ما از شعبه ۵۴ شکایت داشتیم ولی متأسفانه به همان شعبه رفت.

علیزاده در پاسخ به این سؤال که آیا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیش از ورود مهدی به زندان با وی ملاقات داشت، گفت: ایشان از مجمع به خانه آمدند و ناهار را با مهدی صرف کردند.

وی تأکید کرد: آیت‌الله هم حکم صادره را غیرشرعی و غیرقانونی می‌داند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن