دیدبان

سرازیری جمعیت بیکاران از شهرها به سمت تهران

سرازیری جمعیت بیکاران از شهرها به سمت تهران

دیدبان: عضو مجمع نمانیدگان تهران گفت: بیکاری و کمبود امکانات در بسیاری از شهرها و شهرستان ها سبب شده تا جمعیت فراوانی به سوی تهران سرازیر شود.

به گزارش افکارخبر، فاطمه آلیا با بیان این مطلب اظهار داشت: این در حالی است که دولت باید با سرمایه گذاری و ایجاد بسترهای مناسب در مناطق محروم مشکل اشتغال اهالی را حل کرده و در نتیجه مانع مهاجرت بیشتر جوانان به پایتخت شود.

وی افزود: مهاجرت در اصل پدیده‌ای اجتماعی است که در سال های اخیر مهاجرت به تهران با هدف دستیابی به شغل و امکانات بیشتر از حد متعارف خود خارج شده و این مساله سبب بروز مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی در پایتخت شده است.

وی توضیح داد: تهران و امکانات آن برای ظرفیت خاصی تدارک دیده شده و متاسفانه با مهاجرت بی رویه در سال های اخیر شاهد کمبود امکانات و برهم خوردن توازن میان تعداد جمعیت و میزان امکانات هستیم.

وی تاکید کرد: اگر دولت واقعا خواهان حل مشکلات این کلانشهر است باید مانع مهاجرت جمعیت از سایر نقاط کشور شود زیرا ادامه این روند امکان پذیر نخواهد بود.
نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: مهاجرت ها ی بی رویه پدیده حاشیه نشینی را در تهران و شهرستان های آن افزایش داده این در حالی است که مسوولان شهری و دولتمردان نتوانسته اند بر میزان امکانات این استان بیافزایند.

آلیا گفت: در سایر استان ها فکر می کنند که دولت بیشترین امکانات را به تهران و پایتخت نشینان اختصاص می دهد و همچنین بودجه بیشتری برای این شهر در نظر می گیرد در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

وی ادامه داد: تهران از نبود بسیاری از امکانات مانند خدمات درمانی، امکانات معیشتی متناسب با درآمد مردم، مشکلات و معضلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، رفاهی و... رنج می برد و سال هاست که کسی نتوانسته اقدامی برای حل این گونه مشکلات انجام دهد.

وی تصریح کرد: اگر دولت واقعا به دنبال حل مشکل بزرگ مهاجرت و حاشیه نشینی است باید با محرومیت زدایی از شهرستان های اطراف، سیاست مهاجرت معکوس را اعمال کند زیرا در تین صورت می توان به کاهش تقاضای مهاجرت و سکونت در پایتخت امیدوار بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر دولت خواهان حل این مشکل مهم است باید امکانات و فرصت های شغلی را در مناطق مختلف کشور به طور عادلانه و منطقی توزیع کرده و فرصت های برابر را برای جویندگان شغل فراهم سازد.

وی تاکید کرد: دولت های مختلف نسبت به حل مشکل اشتغال جوانان واکنش نشان داده و وعده های مکرر نیز داده اند اما متاسفانه هیچ کدام در واقعیت نتوانسته اند کاری پیش ببرند اگر دولت واقعا خواهان حل این مشکل است باید برنامه ریزی منسجم و کارشناسی شده برای بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی اشتغال جوانان انجام دهد و اگر این کار را در ۴کماه گذشته انجام داده بهتر است گزارش عملکرد اعلام کند زیرا این مبلغ در بودجه سال ۹۴ و برای اشتغال در همه استان ها باید هزینه شود.

آلیا خاطر نشان کرد: با هزینه مناسب این رقم می توان امیدوار بود که میزان مهاجرت جوانان به تهران کاهش یافته و در نتیجه از حاشیه نشینی و تبعات آن نیز کاسته می شود.

وی درباره برنامه های شهرداری و شورای شهر در زمینه حل مشکل مهاجرت و ... گفت: خوشبختانه این نهادهای خدماتی و مدیریت شهری اقدامات مناسبی انجام داده اند اما بدون برنامه ریزی و تخصیص امکانات از سوی دولت نمی توان انتظار رفع ۱۰۰درصدی این گونه معضلات را داشت بنابراین دولت هرچه سریعتر باید به این مساله ورود پیدا کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن